Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Surnuckiga snösparvar på besök..

Av Anna Englund - 5 april 2010 11:31

Idag har vi snösparvar på besök igen, de ska tydligen inte finnas här men de har hälsat på flera gånger under vintern. Men fy satan vad dom är tjurskalliga! Dom andra fåglarna kommer inte i närheten av maten så länge de sitter där.. Stackars mina små pippisar..


Helgen har varit lång och jobbig,iaf från i lördags. I fredags var vi till Öregrund och hade en supernice kväll men när jag vaknade på lördagen så var helvetet igång...jag är superförkyld!

Jag hatar att vara sjuk, det finns liksom ingen tid för sjukdom i mitt liv eftersom jag ska göra allt här hemma..

Så nu lever jag på hostmedicin, nässpray och alvedon och en jävla massa järnvilja för att orka. I helgen har vi dessutom varit på middagar lite här och var och det är inte ett dugg kul när man inte mår bra så jag hade lika bra kunnat vara hemma..


Ikväll är det dags för kurs för mig och Waldo och jag har inte tränat ett dugg så jag får glatt åka dit och skämmas  

Men jag vet ju hur jag ska göra så jag kan ju träna det ändå, det är inte så lätt att hinna med när det finns två hundar i hushållet som kräver mental stimulans varav den ena går loss på allt som är löst när han är själv hemma..

Det börjar som bli lite av dödläge med honom just nu. Jag anser att orkar man inte ta sig tid att motionera sin hund eller göra något alls med den så då kan man lika bra sälja honom till någon som vill och orkar. För det är rätt lågt att skylla på ork och trafik mm bara för att slippa ex cykla med hunden eller gå med den. Utan istället så får stackaren sitta i hundgården på dagtid, komma in och äta mat och om Olivia sover eller är nöjd på kvällen så går jag ut med hundarna och tränar lite samtidigt med dom. Jag gick tom dubbla promenader en kväll bara för att träna lite med Loke och han är ju grymt understimulerad så man kan få honom att göra precis vad som helst för en godisbit...Men hallå vad är det svåra isf att träna med honom??(menar husse) Waldo är ju inte så lätt direkt, han har st bernhards tänk...det är lite mer åt " låt mig fundera på om jag ska eller inte först" och det hamnar gärna på inte tänket...

Men jag älskar dom ändå mina små odjur till hundar..


Nej nu är de dags att dra en alvedon och lite java och soffläge med Olivia..

 
 
Ingen bild

ankie

5 april 2010 12:14

ja fy sjutton! jag ligger oxå däckad och tycker synd om mig själv.. hade ju vart najs med lite omhändertagande idag men fotbollen och grisjakt kom i mellan..
det måste vart en jävla bakterie/virus som slog till.. för gräsöborna och ramhäll ligger visst oxå..
krya på dig gumman!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards