Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Hämtat saker och plockat lite mm.

Av Anna Englund - 13 april 2010 09:25

Det har varit mycket igen nu (som vanligt) i söndags var det unghundskurs, igår var jag i gammelmormors lägenhet och hämtade massor med saker som jag ville ha efter henne och på kvällen var det möte på klubben.

Jag vet inte riktigt varför men jag har en viss läggning åt att ta på mig massor med saker och få fullt upp på vår och höst.. Men samtidigt så väljer jag ju själv att ta på mig allting så jag har ju inte rätten att klaga heller.. Men i höst tänker jag enbart ägna mig åt den kommande utställningen som klubben arrangerar så då blir det inga kurser för mig. Jo eventuellt så ska jag ju börja vårdhundsutbildningen men det är ju roligt  

Ja och så är ju tanken den att jag ska börja jobba oxå i september men det visar sig om jag får min vilja igenom vad gäller nedminskningen av jobbet fram till januari. Jaja det märks hur det blir med de..


Idag är det strålande solsken och nästan varmt, hade det inte blåst nordliga vindar så hade det varit superbt väder..men man kan inte få allt..

Vår tomt torkar åtminstone upp av det här så nu behöver vi inte pumpa bort vatten från den längre. I fredags hade vi sjö med tillhörande fontän och flod på baksidan, inte så kul direkt. Och eftersom den "händige" grävmaskinisten har grävt upp halva tomten så kan ni ju tänka er hur det såg ut och gör fortfarande.. Så för tillfället har min tidigare vita st bernhard antagit färgen grå med gråbruna fläckar..Suck...

Kärleksfaktorn är hög här hemma ibland  

Det är lera överallt, på golven, på väggarna i hallen tom i laptopen är det lera...

Så nu ber jag till de högre makterna om att det ska torka upp ute och det jävligt fort...Idag funderar jag på om jag ska göra en premiärtur på cykeln..med Loke...kan bli himla spännande med tanke på att jag är urusel på att cykla och han inte kan uppföra sig..


Hur långt tror ni jag kommer innan jag ligger i diket och sprattlar??

 
 
Fia

Fia

14 april 2010 18:54

Hur gick cykelturen? :-D Ses gärna och fikar!!! Allt är super med oss, man blir ju bara SÅ glad av solen!

http://www.fiaeleonora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards