Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Aska möjligtvis??

Av Anna Englund - 21 april 2010 13:11

 Är det möjligtvis så att askan trillar ner?? Vilket som så såg det himla häftigt ut för så här var det på massor av ställen när jag åkte hem från Östhammar i måndags.

Idag är det dags för Elsa att göra ett nytt hörselprov för att se om det var förkylningen som ställde till det förra gången eller om det är så att hon hör dåligt. Jag hoppas ju på förkylningen men är det dålig hörsel så kan jag ju faktiskt inte göra annat än gilla läget. Men jag ser inte fram emot att gå ut i detta skitväder som är idag, det regnar och är kallt.. Tom så illa att jag var tvungen att slå på värmen för jag höll på att förlora känseln i fötterna för att de var så kalla.. Kan det ta och bli ordentlig vår nu så det blir varmt och rart ute ist för att man ska ha pingvinerna knacka på ytterdörren varannan dag..

Tom hundarna är less på detta väder iaf Loke för det tar tid och evighet för honom att fälla vinterpälsen och det kliar på honom..

Tydligen så är det ju uppenbarligen tillräckligt varmt ute för att dessa äckliga flerbenta blodsugare som heter fästing ska vakna, jag har tagit flera stycken på hundarna nu...uäk...

Det är ett av de få djur/insekter/parasiter som jag verkligen avskyr, ja och getingar då förstås.. Jag lider av getingfobi så när det dyker upp såna så kan jag bara inte sitta still utan jag flänger omkring och skriker, ofta i panik..Så det är nog bara tur att jag inte har haft någon i bilen när jag kört för då hade jag orsakat trafikolyckor definitivt..

Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan det är dags att stuva in ungarna i bilen och åka till Örbyhus..

Tjipp på er..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards