Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Hårtorkshunden:)

Av Anna Englund - 23 april 2010 22:36

Ja det kom ju som en del snö natten till igår och under dagen igår och det resulterade i att min hund var tämligen blöt när han kom in från hundgården. Efter att ha avverkat 2 badlakan på att få honom torr och han fortfarande såg ut som en dränkt råtta så åkte min värstinghårtork fram.. Bära eller brista tänkte jag eftersom han inte gillar den i vanliga fall men uppenbarligen så tyckte han inte om att va blöt för han satt still och bara njöt när jag blåste honom. Tom öronen gick bra att blåsa och det är en stor seger... så när jag äntligen var klar och han nästan var torr så stank det varm blöt illaluktande hund i hela vår hall...inte så nice direkt men vad gör man inte för sin lilla gris  


Apropå grisar, vi tog en sväng med bilen nu på kvällningen för att se om vi skulle få syn på några rådjur eller nåt och det fick vi och även ett gäng vildsvin som gick och bökade på en åker i godan ro. Och när Mange skällde som en hund så började dom lunka mot skogen och då dök det ut ett helt gäng med randiga kultingar ur gräset som inte vi såg först.. Lite kul att få se dom när det är ljust och dom inte är på vägen framför bilen. Så jag avslutar mitt inlägg för idag med en bild på nassarna dock inte bästa kvalite då det är taget med telefon och på långt håll men dom är där..

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards