Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

datafri helg

Av Anna Englund - 7 juni 2010 15:04

Jag har haft datafritt sen i lördags som ni kanske märkt och det har varit så himla skönt. Det är egentligen helt makalöst hur vi binder upp våra liv vid elektroniska saker. Jag tex kan inte åka hemifrån utan mobilen för då får jag panik och ångest... Och datorn är man ju beroende av för att man gör ju det mesta med den.. Hur gjorde man förr i tiden? När inte sånt här fanns? Lika det här med data och tv spel, när jag var barn så var man ute och lekte eller inne och lekte, nuförtiden verkar många barn mest bara sitta framför tvn eller datorn... Inget man håller sig frisk av direkt.. Antalet gånger som Elsa har spelat data spel kan man räkna på två händer och det är bara bra. Hon frågar inte ens om sånt längre..

Ja vad händer annars då i vårt liv...? Jo de stora kycklingar flyttade ut i utebur i lördags och dom stortrivs med det, dom går och sprätter och flygtränar för fullt ute nu, och det är himla rogivande att sitta och titta på dom.. Och så förstår man uttrycket "som yra höns" väldigt bra när man ser dom..

så nu är det bara småfjapparna kvar inne och dom reducerade sig ner till antalet 5 idag för en av orpington kycklingar gick hädan. Men den har sett lite luggsliten och liten ut så det var väl kanske inte helt oväntat. Men jag har ju 21 stycken kvar så det är ju inte brist på dom än iaf..

Ikväll ska jag på styrelsemöte på klubben så det blir en liten minisemester för mig när jag inte behöver ha barnen med mig.. Jag kan ju inte vara med dom 24h per dygn utan de måste ju umgås med deras far också...ensamma utan mig..


I fredags var jag till systers stall och red Paradisio för och se om jag klarade av det med min rygg men det var gränsfall. Det knastrade som f-n i ryggslutet när jag satt upp och sen mest bara molvärkte det när jag red. Så nu blir det ett samtal till läkaren för kontroll och remiss till röntgen och kolla så jag inte har diskbråck... Har jag det så var det nog sista gången jag skaffade barn isåfall för jag tänker inte testa om jag kan få det igen av att föda barn... Då får det vara nog! Nej nu ska jag roa min nästan krypande dotter..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards