Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Kan va hänt att det är korkat...

Av Anna Englund - 22 juni 2010 00:05

Men jag tänker göra det ändå. Jag tänker anmäla mig och Waldo till lydnadstävling klass 1 i augusti i Alunda. Dels som en sporre åt mig själv att ta itu med träningen och dels för att jag tycker det ska bli kul.. Och jag har mina aningar om att publiken kommer ha kul oxå..ha ha..iaf om det flyter på lika bra som annars när jag och Waldo ska göra nåt.. 

Men jag måste ju börja i nån ände och nu gör jag så här, vi kan ju tyvär inte göra alla moment eftersom han inte ska hoppa innan han är röntgad men det är ju bara ett moment i det hela.


Men just nu är han halt efter att ha trampat på något i hundgården, det syns bara en liten rodnad så det kan ju va en geting eller humla eller nåt. Förhoppningsvis så går det över snabbt.

Annars så rullar dagarna på här hemma vi bygger hönsgårdar för fullt då dom växer med raketfart och den dom är i nu är för liten och riktiga hönsgården och huset är inte färdigbyggt än. Det ska gjutas platta och sättas upp tak och reden först, ja och nät ute förstås.

Så det är tur att vi har stor tomt så vi kan bygga provisoriska hönsgårdar under tiden. Waldo och Loke tycker kycklingarna är himla fascinerande, Loke vill väl iofs bara äta upp dom men Waldo vill nog helst att de ska komma ut och leka med honom.. Jag tror att han har missat en liten detalj om hur stor han är.


Nog om djuren...

Olivia växer så det knakar och lär sig nya saker varje dag, det är så kul att se.

Elsa har sommarlov nu och det märks för hon vill bara vara inne och titta på tecknat... Förstår inte varför det är så svårt för dagens barn att vara ute och leka och det lär nog förbli ett mysterium..

Elsa har blivit sönderbiten av dessa j-a as som heter mygg så hon har stora sår på ryggen och armar... Stackars Fnulan...

Olivia har oxå blivit biten men inte lika mycket och hon verkar inte reagera lika mycket på betten som storasyster...

Den enda nyttan dom små kräken gör så är det att motionera kycklingarna när de jagar dom.. Ha ha det ser helfestligt ut när dom springer omkring med jättelånga halsar och försöker ta dom och lyckas någon så får den springa som bara den för då har den typ 20 st efter sig som oxå vill ha den..


Nej nu är det dags att ta Mumlan med sig och gå upp och lägga sig, det är en dag imorrn med..

Natti natt

 
 
Fia

Fia

22 juni 2010 10:40

Vad roligt!!! Kanske på torsdag? Eller har ni fullt upp inför midsommar då??? :-D Går Elsa hos dagmamman då? Tjejerna går på dagis men är Elsa ledig kan tjejerna med vara det så kan vi komma tidigare? :-D

http://www.fiaeleonora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards