Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2010

Av Anna Englund - 1 juni 2010 22:54

Jag och Helena var och hämtade ett gäng kycklingar idag igen, värsta dunbollarna.. Dom var kläckta i söndags så ni kan ju tänka er hur små dom är för att inte tala om hur stora mina andra blev..

Och vilken kanonmänniska och köpa dom av, hon bjöd på kaffe och tårta ute i trädgården under äppelträden...mumma...

Så nu har jag 3 stora burar med kycklingar i inne i matrummet/gästrummet som piper och springer omkring hela dagarna.. ända till halv tio på kvällen då tokslocknar dom och sover fram till morgonen.. Festligt..

Imorgon är det dags för bvc besök för Olivia och vägning och mätning för min lilla skrutta blir ju 5! månader på fredag, jösses vad tiden går fort..

Och det märks att hon börjar bli större för hon har börjat dricka i flaska och hon bara älskar banangröt... Och fö min del så är det ganska skönt att dra ner på ammandet lite, dels så finns det inte så det räcker för att hon ska vara nöjd och så vill jag kunna ha lite egentid..

Jag har ju ett rätt långt cv så att säga:
fru

älskarinna

hushållerska

mamma

relationsmedlare

fredsmedlare

djurskötare

trädgårdsskötare

taxi

inköpsassistent

och ja så ska jag ju hinna vara mig själv..

Och allt detta för nåt litet bidrag som kallas föräldrapenning som visar sig som siffror på kontot för dom försvinner ju lika fort som dom kommer in...

Nej snart är det september och får börja jobba igen och det ska bli så skönt för då ökar ju bidraget lite iaf..

Nej nu ska jag krypa isäng och sova för Elsa ska vara hos dagmamman en halvtimme tidigare imorgon och med tanke på att vi kommer i tid 1 gång i månaden så är oddsen skitdåliga..

och med det säger jag Go natt

Ovido - Quiz & Flashcards