Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

Sisådärja nu var dom också här..

Av Anna Englund - 18 juli 2010 17:28

I fredags natt när jag var ut och rökte så hörde jag hur det brakade och grymtade och skränade från var jag då trodde var på andra sidan vägen. så jag gick in och sa det till Mange som tog sin lampa och gick ut och kollade, och då var dom i skogen på baksidan.. Men man hörde dom bara, vi såg dom aldrig. På lördag fm var vi ut och tittade om vi skulle se var dom hade varit och döm om vå förvåning när vi upptäckte rena motorvägen över vår tomt! Dom går 2 meter från hundgården och igenom vår roshäck ut på åkern..Kul.. Sen såg Mange två stigar till inom 20 m från vår tomt och det ser ut som att de har varit här ett tag.. Inte konstigt att Loke rymmer ur hundgården när dom har gått precis utanför på natten.. Han jagar ju såna så han tyckte väl att han skulle göra det då med..  Så nu kan jag inte påstå att jag tycker det är lika mysigt att va ute på mina nattliga promenader med hundarna när jag vet att dom är där i skogen där jag går...

Så det blir till att komma på en ny promenadrunda helt enkelt..

Idag hade jag tänkt att vi skulle åka på traktor race men Mange fick jourutryckning och Olivia var febrig och sur så det var bara att stoppa henne isäng ett tag och skippa utflykten. Det är nog tänderna som spökar, just det tänderNA hon har nu två söta riskorn sitter i nederkäken.. Min lilla bebbe börjar ju bli alldeles stor och gissa om jag är sketalycklig över att jag inte ammar längre.. Imorgon ska jag åka ner till Nynäshamn till mormor, Elsa ska vara där till nästa måndag så vi får lite semester från varandra..

Nej nu är Olivia vaken och Elsa ska i badet så tjipp tills imorgon..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards