Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Tävling var det ja...

Av Anna Englund - 22 augusti 2010 21:02

Ja vad ska jag säga om tävlingen igår? Så himla kul fastän jag fick totalt hjärnsläpp och förstörde allt från första stund.

Vi fick ihop 56 poäng och en 4e plats av 4 hundar..ha ha..

Det hela började med platsliggning som jag vet att Frasse kan OM föraren (det vill säga jag) kommer ihåg att säga stanna när jag går iväg...det gjorde jag ju inte så han kom ju lullandes efter nån minut sådär... Och efter det så blev det varmt och kvavt nere på plan och Frasse är uberkänslig på sånt så han liksom somnade och sen gick det inte alls... Men han är ju faktiskt gammal och allt hänger på dagsformen, vill han inte så vill han inte..

Så nu ska vi vänta tills det blir svalare ute och starta honom igen, syster ska träna lite mer med honom oxå så han orkar mer. Och så ska jag lära mig att komma ihåg kommandon och dessutom säga dom högre eftersom Frasses hörsel börjar bli lite halvdålig..

Bilder från tävlingen kommer nog ut imorgon istället, jag orkar helt enkelt inte ikväll. Annars igår så tog vi en sväng upp till skogen och det slutade med att jag fick åka omkring och roa ungarna medans Mange satt och passade bock. Inte så kul kanske... Men en liten pinnbock slutade det med iaf så nu blir det lite påfyllning i frysen igen.. Det är betydligt bättre...

Idag har jag försökt städa och sen kom hundarna in och så syntes det inte längre...trist värre... Jag har fixat till tv-hörnan åt Elsa så nu har vi något nytt att bli osams om i fortsättningen...

Mamma och Per-Erik har varit förbi och fikat och hämtat fiberduk och grävt upp rosor som hon ville ha och som vi ville bli av med.

Imorgon är det dags igen för Elsa och åka till dagmamman och för mig är det = semester!!

Så nu ska jag ut och stänga in pullorna och gå med doggen sen blir det duschen och sängen..

 
 
Fia

Fia

28 augusti 2010 11:58

Men du! Vad gullig du är! :-D Hmm... Overaller i 104? Fast det kanske Elsa har nu?! Vinterskor i strl 21? Vet ju inte vad Novali kommer ha för strl i . Har nu två par i strl 20 men kanske bäst att gardera! ;-) Jag kanske har något som passar Olivia? Hon är ju född samma månad som tjejerna! :-D Fast om du hamstrar har du kanske allt själv! *skratt*

http://www.fiaeleonora.blogg.se

Anna Englund

28 augusti 2010 13:34

ska kika men jag tror att jag har i 104 och skor kan jag nog oxå ha. Jag ska kasta mig ner i kartongdjungeln i veckan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards