Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Incident igår...

Av Anna Englund - 19 oktober 2010 16:32

Vi hade en incident på vår gård igår eller hur man nu ska säga det. Det var mindre kul även o det gick att lösa lätt men konsekvenserna det har fått är enorma.. Jag vill inte skriva ut här vad det är då jag vet att personen ifråga går ut och läser här med jämna mellanrum och jag vill inte namnge någon. Men det hela slutade med att Loke nu är hundilsken och jag kan/vågar inte lita på honom längre bland andra hundar = inga fler utställningar för hans del eller andra aktiviteter som inbegriper andra hundar.

Ja och så tar vi då min skrutt som äntligen hade kommit över sin osäkerhet bland andra hundar, har tagit 1 år och massor av envishet men det har lyckats. Han vill knappt va ute på tomten längre och skäller en hund så går han till dörren och vill komma in. Han reser ragg när han hör vissa skall och drar in svansen mellan benen. Han vill inte vara i hundgården utan tvärnitar om han märker att man är på väg dit...INTE ETT DUGG JÄVLA KUL!!!!! Jag får med andra ord börja om från början med honom och hoppas att jag lyckas få honom att komma över denna osäkerhet.. Jag har en stor utställning inplanerad i december men som han är nu är det ingen ide att åka för han lär krypa fram bland hundarna... Jag blir så inihelvete förbannad på s.k ansvarstagande människor som inte är vad de utger sig för att vara och som inte ens har vett att be om ursäkt!!!!

Som det är nu är det bara oss det straffar inte någon annan...

Och allt detta inne på VÅR tomt där jag trodde att mina hundar skulle få vara ifred och få känna sig trygga..

 
 
Ingen bild

Åsa-T

24 oktober 2010 14:51

usch, det där verkar inget kul. Vet ju inte vad som häde, men jag vet hur jävla jobbigt det är att ha en hund som inte fixar andra hundar... Jag kan ju varmt rekommendera Bengt Rödsedt i Gyllerboda hundcenter (som du tipsade mig om för drygt ett år sen :-)) Han funkade bra, sen är ju problemet att vi inte funkar lika bra när det gäller träning och konsekvent agerande här hemma...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards