Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Dagarna bara försvinner

Av Anna Englund - 9 november 2010 22:13

Det är ju läskigt vad fort tiden går. Det är redan november och nu är det snöstorm ute med.. Jag är liksom kvar i augusti nånstans fortfarande..

Ett tu tre så är det nytt år och det är dags att skola in Olivia hos dagmamman... Hua... Då blir jag ju alldeles själv hemma om dagarna, vad ska jag göra då??

Aja den dagen den sorgen...


Ja som sagt tiden bara rinner iväg så dagarna har försvunnit utan att jag direkt kan sätta fingret på vad jag har gjort..

Idag har jag städat och så har jag haft finbesök från Öregrund här.. och ja vad mer nja det vanliga då laga mat,  varit ut till pullorna som för övrigt verkar vara på G nu för å börja värpa ägg.. Idag har det kommit 2! stycken.. Nu är det ju lite spännande att gå ut dit och kika i redena för att se om det finns nåt i dom..


Jo jag har även varit ute med bilen och letat efter min 70kgs fjolla som behagade vandra iväg från tomten.. Bara sådär helt plötsligt så blev han modig...

Och efter en del muttrande och tittande och spårande i nysnön så mötte jag honom på grusvägen här bakom. Han var jättelycklig iaf..(tur att en av oss var det) Och nu är han ute och rejsar för fulla muggar i snön igen MEN inne på tomten den här gången..ha ha

Så är det liksom i vår familj med våra djur, ibland så gör dom precis som dom själva vill helt enkelt.. Och jag kan ju inte annat än ta de med en gnutta hunor annars så skulle jag ha fått slag för länge sen och gjort mig av med alla djur.


Och så kan jag inte riktigt bli arg heller när man ser glädjen riktigt lysa i ögonen på honom när han hittar på sattyg.. Han är verkligen en riktig livsnjutare som stortrivs med livet..


Och nu tänker jag förstöra det lite för honom för nu är det dags att gå ut och hitta honom och få med honom in, men känner jag honom rätt så ligger han väl bakom björken eller nåt och tror att han inte syns...

 
 
Lina

Lina

10 november 2010 21:07

Usch ja, tiden bara rinner iväg. Snart sitter man på hemmet och gaggar..

Ja visst är det underbart med kistor. Jag är helt förälskad i mina!!!

http://www.gammalfjortis.se

 
Helena

Helena

11 november 2010 16:03

Utmaning till dig..

http://tobowik.blogspot.com/2010/11/utmaning-till-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards