Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Ja jävlar vad det snöar...

Av Anna Englund - 18 november 2010 21:38

Kollar man vädret för idag här hos oss så sa det mulet...Det har snöat i princip hela dan mer eller mindre... Jag tror bestämt att smhi har missat nåt..


Jag tog en raid ner till klubben nu på kvällen, väl där efter att ha snorat omkring på den hala vägen så blev det en promenad med Helena och hennes puma Stella. Efter det blev det fika i stugan med trevligt prat och skratt. Innan vi skulle åka hem så släppte jag och Helena Stella och Waldo så att de skulle få leka lite och vad lyckas då mitt heffo med? Jo han hittade nån j-a dypöl som han glatt sprang i så jag fick ta min svartbenta hund och åka hem...lätt muttrande och svärande.... Det är snö ute och kallt då ska han va vit inte gråsvart! Vi verkar bara inte överrens om det.


Vad mer då...Jo just de ja fast det är ju lite dumhetsfaktor över det men jag bjuder på den.


Sent igår kväll när jag stod och torkade mig efter duschen så kom Elsa ner och var på toa så jag pratade lite med henne. När hon var klar så sa jag åt henne att tvätta händerna så skulle jag spola för jag ville ha isäng henne igen så jag skulle BARA ta på mig morgonrocken först innan jag spolade... Ja och nu var det ju så att min 6 mån gamla mobil låg i fickan på morgonrocken och när jag tar på mig den så råkar jag slå Elsa i huvudet. Tänkte inte så mycket på det utan spolar i toaletten, då säger Elsa att det var nåt hårt i morgonrocken som slog henne i huvudet och som ramlade ner i toaletten.... JÄVLAR!!!!! Nästan dyker ner i toan och mycket riktigt så låg telefonen så fint i toaletten.. Så idag var det bara att glatt ringa försäkringsbolaget och generat berätta vad som hänt och ta ut ersättning för telefon så att jag kan köpa en ny...

När det var klart var jag ut på nätet och beställde en ny samsung men det blev typ den billigaste med touchscreen för jag har redan räknat ut att nåt liknande kommer hända igen när Olivia blir större och lika nästa lillknodd.. Iallafall om de brås minsta lilla på sin storasyster som har hunnit med en hel del under sina snart 5 år...


Nej nu är de nog en kopp the och sen sängen som gäller..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards