Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Helgen bara försvann...

Av Anna Englund - 22 november 2010 16:40

Den här helgen bara försvann, visserligen så är det ju så nästan jämt tycker jag. I lördags kom min mormor och hälsade på och vi var på julmarknad i Tobo men det var inte så mycket som jag fastnade för. På kvällen åt vi smarrig mat och jag kunde sitta och prata med mormor om allmänna saker, det händer inte alltför ofta eftersom hon bor i Nynäshamn. I går åkte hon hem och Mange drog till Bålsta för att passa gris (utan resultat) så det var bara jag och barnen hemma... Jobbigt...Alltså jag älskar mina barn över allt annat men ibland behöver jag faktiskt få lite semester ifrån dom. Och speciellt nu när jag är gravid och är trött och har grymt ont i fogar och dessutom har jag börjat få sammandragningar from Hell...

Men vad säger man, sova kan jag göra i graven....


Ikväll ska jag åka och hämta hö och halm åt pullorna så att jag kan fylla på i redena så de får det mjukt och gosigt när de ligger och värper.

Sen blir det nog inte så mycket mer gjort annat än alvedon och kudden och hopp om att de kanske ska vara lite bättre imorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards