Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Gnälla gör man...

Av Anna Englund - 24 november 2010 17:06

Det är verkligen samma visa varje år, det kommer snö och blåser och blir halt och vad händer? Jo folk kör som rikspuckon vilket resulterar i avåkningar och krockar.. Visst kör ihjäl er om ni känner för det men ta inga oskyldiga med er. Jag har hållt mig hemma idag och Elsa fick vara ledig just av den enkla anledningen att oavsett hur försiktigt jag kör så finns det alltid någon idiot som inte gör det. Och jag tänker inte riskera mitt och mina barns liv bara för att Elsa ska få vara hos dagmamman. Så vi har hållt oss inomhus och myst, Elsa har lekt med playdo-lera och Olivia har mest bara skruttat runt.

Just nu sitter båda barnen i köket och leker med typ alla köksredskap och bunkar som jag äger men de är åtminstone sysselsatta. Hundarna har dött på varsitt håll efter att ha varit ute halva dagen och lekt i snön. Hönorna har precis blivit instängda och redena länsade så det är bara nattning och påfyllning i skålarna för deras del ikväll. Mange är på väg hem, försenad efter att ha fastnat på E4 pga av olycka, han skulle stanna på grillen för jag orkar inte laga mat ikväll så det får bli fastfood...

Nej ner och lägga in mer ved så att de är gött inne och jag lägger ut en bild från sommarens grillfest och hot shots...

Får iaf mig att längta till sommaren och värmen...

  

 
 
Lina

Lina

24 november 2010 18:33

Hoppas att maten smakade bra :) Det skulle vara kanon gulligt om du hade lust att kolla med din kompis :)

http://mommyrocks.blogg.se

 
Jenny

Jenny

24 november 2010 19:48

Du är en klok människa som sätter dina barn i första rummet under rådande omständigheter. Du har så rätt i vad du säger om bilisterna i det här landet, inte alla tänker på dom oskyldiga som kan komma i deras väg och förändra livet för så många andra. Här försöker vi få värmen att stanna kvar i huset när den väl kommit in. Hörs

http://elingeviltspar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards