Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Halvmeter snö och ubåts-stövlar..

Av Anna Englund - 27 november 2010 22:07

Det har kommit över en halvmeter snö här nu och det bara fortsätter snöa, börjar jag bli less?? JAAA!!

Jag var ut till hönorna och gav dom mat inför natten och lat som jag är så orkade jag inte öppna grinden vid den skottade gången utan jag klättrade över staketet på andra sidan huset istället... BAD CHOICE kan jag bara säga.. Jag hann bara gå ett par steg när jag insåg att det var hur mycket snö som helst och mina stövlar var inte tillräckligt höga.. Men då kunde jag ju inte gärna vända tyckte jag (envis som jag är) så jag pulsade vidare med risk för att försvinna i snön. Men jag tänkte att alltid är det någon som ser skenet från ficklampan och kan hitta mig. Men jag tog mig helskinnad ut till hönorna så de fick sin mat och lite halm i redena och lite mer hö. Och som vanligt så ska tuppafan gala rätt i örat på mig så det bara ringer i skallen när jag går därifrån muttrandes olika recept på tupp.. Och som den intelligenta människan jag är så valde jag den OBRA vägen tillbaka... Och då kan jag lova att det inte bara var recept på tuppen i huvudet *skrattar* Jag förstår inte hur jag kan vara så korkad så jag tar samma väg tillbaka när jag VET att det är precis lika mycket snö och lika jobbigt.. Jag får helt enkelt skylla på gravidhormoner ha ha ha...


Jag har även hunnit varit ut en vända i Manges ubåts stora gummistövlar för att hämta mina jätteglada hund som var på fel sida om staketet. Vad jag tänkte då ska jag inte ens berätta då blir nog folk rädda  


Att det blir lite upp och ner för mig ikväll är dels för att jag är själv hemma, Mange är och plogar snö i Alunda, och det har varit fullt upp hela dagen. Elsa har varit på kalas och under tiden så brummade jag iväg till Linda och fikade lite och surrade lite om ditt och datt. Sen var det bara hem, äta, säga hej och hejdå till karln. Sen skulle Olivia saneras från potatisgratäng och Elsa stoppas isäng och ja tiden liksom bara flög fram..

Så nu kl halv elva på kvällen kan jag äntligen sätta mig ner och pusta ut, hundarna är rastade, det brinner i pannan och tvn är bara min..hi hi

Hörs imorgon, nu ska jag leta fram mina vinegums och lite äppelcider och sen är det slapparläge i fåtöljen som gäller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards