Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

På resande fot..

Av Anna Englund - 2 december 2010 22:25

Idag har vi varit på resande fot och vidgat våra vyer ända bort till Björklinge.. Jag kommer nog aldrig mer åka över Vattholma dit då jag missade varenda skyltj**** och fick hålla på och backa och ha mig. MEN hur kan man sätta skylten längs med vägen i en y-korsning ist för mitt i mellan vägarna så att man vet vilken av dom man ska ta???

Vi har varit hos Fia med kids så att ungarna fick stoja av sig och jag fick prata lite vuxenprat..Tack för en kanon eftermiddag!

Efter det bar det av till systeryster och hämta en fodertunna som jag har glömt varenda gång i typ snart 1 år...Men så har jag alltid sagt att jag lider av korttidsminnesförlust.. Lite som fisken Doris i Hitta Nemo.

Sen var det bara att åka hem, stoppa Elsa isäng och försöka få Olivia trött så att hon också skulle somna.. Just nu ligger både hon och hennes far och sover uppe *hostar*som vanligt..Men jag ska strax pallra mig iväg upp till sängen och försöka sussa lite jag med... Jag är sjukt trött på mornarna och skulle gärna kunna ligga i sängen fram till tolv om det hade varit möjligt... Men nu går ju inte det då jag har en väääldigt påhittig dotter som gärna går ner och hittar på alla möjliga sattyg och sen finns det dessutom 2 st hundar nere som tycker att det är dags att gå ut och får de inte göra det så kan det ju hända att det stryker med nån pryl eller två från bänken,bordet,öppna spisen eller tvbänken...

Så det är glatt bara att kliva upp även om jag behöver 2 uppstadgande tändstickor till ögonlocken första vakna timmarna.

Imorgon ska vi ev till svärisarna och kolla om vi kan fixa nåt tillfälligt boende åt pullorna i deras fårhus, de har det för kallt i hönshuset nu och nu har de slutat värpa och sitter mest bara och kurar. Så det blir nog flytt för dom över den kallast biten av vintern, och det är ju bara i år till nästa vinter är ju hönshuset helt klart med isolering och skit så då ska de nog kunna ha de varmt och gött.


Nej nu börjar nog den dära John Blund kasta lite damm i ögonen så nu blir de sängen.

 
 
Maria

Maria

2 december 2010 22:47

Va?? Har du en påhittig dotter? Med busig? Undra undra varifrån hon fått det? ;)

http://mariastrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards