Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Full fart igår..

Av Anna Englund - 12 december 2010 12:11

Igår var det fullt ös hela dan som gällde, upp, städa och åka och handla. Sen hem och fixa två älgfransyskor som skulle in i ugnen med diverse tillbehör. Fixa potatisen och såsen och samtidigt kom vårt främmande.

Fixa förrätten och sen kunde jag sätta mig ner och pusta lite.

Jättetrevlig kväll med kanonsällskap och mycket gott att smarra i sig. Speciellt Helenas saffranscheesecake, den vet precis var den ska sätta sig hos en gravid...

Idag har vi slappat lite men nu ska vi väl ta oss för och komma iväg till pullorna och fixa reden åt dom så de har någonstans att lägga sina ägg.

Det är himla tyst och tråkigt här hemma nu när de har flyttat, ingen tuppjävel som gal dygnet runt och inga hönor som hackar en i huvudet när man är ute hos dom och fyller på vatten.. Men men de kommer ju hem till våren igen så då får jag ju höra deras kucklande igen.


Och idag ska jag försöka komma ihåg att ta med kameran så att jag kan ta lite fina vinterbilder...

 
 
Ingen bild

Helena

12 december 2010 16:17

Tack för den goda maten & sällskapet ett tag. Fast jag va lite trött..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards