Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Förklarar ju en del..

Av Anna Englund - 29 december 2010 00:27

Jag var till barnmorskan idag för v.20 besök och fick då förklaringen till min stora mage.. Tydligen har det bosatt sig en stor bebis därinne så barnmorska tyckte att jag skulle hoppas på att det skulle plana ut sen annars blir det inte så kul. Så nu har jag gått 21 fulla veckor imorgon och livmodern är lika stor som om jag skulle ha gått 28-30 fulla veckor.. Och dessutom är den alldeles vild så det sparkas åt alla håll så det gick knappt att lyssna på hjärtljuden idag för den sparkade på dopplern hela tiden.

Och en totalhavererad höger fog är det som gör att mitt ben viker sig rätt vad det är och det får jag ta itu med sen med någon form av uppbyggnad av muskler runt om.. Men blodvärdet var bra så nåt positivt iallafall ha ha..

Nej det är ju som sagt bara att ta det för vad det är det är ju självvalt att skaffa en till bebis, ingen har ju tvingat mig och jag visste vad jag gav mig in på med alla bekymmer som jag vet följer..


Nej nu tänker jag hoppa i lopplådan för Mange jobbar igen imorgon så då är det slut på sovmorgnarna...*suck*

 
 
Lina

Lina

29 december 2010 23:46

Även om man vet vad man ger sig in i så är det en situation som ingen kan sätta sig in i, inte ens en annan kvinna som varit gravid. För en sak är säker och det är att alla är vi olika! Så om det känns tugnt en dag så är det bästa du kan göra och "gnälla" av dig och sen gå vidare..

Tro mig, the gnällmaster ;)

Men va bra att blodvärdet var bra :)

Kram

http://mommyrocks.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards