Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

För 1 år sen...

Av Anna Englund - 3 januari 2011 15:28

Svårt att förstå att för ett år sen gick jag och hade ont och bara väntade på att lillfröken skulle titta ut.. Hon blir 1 imorgon och för min del känns det som igår som jag kom hem med henne från BB..

Och nu ligger nummer 3 på jäsning och kommer ut i maj och det känns lite overkligt med. Vägen till att få barn har varit lång och knagglig och nu helt plötsligt så flyter det på som rena autobahn..ha ha..

Jag har fått frågan några gånger om hur det ska gå med bebben och Olivia och visst kommer det bli tufft eftersom Olivia bara hinner bli 16 månader innan bebbe kommer men samtidigt så har ju många andra gjort samma sak och överlevt. Det hade nog varit värre om Elsa också varit liten men nu hinner hon fylla 5 och är rätt så självgående. Det jag kan känna mest oro över så är det att ha tid till allihop men det kommer ju det med och jag har ju turen att jag har nattjänst och med det så kommer väldigt mycket fritid med mina barn.. Och jag har definitivt inte dåligt samvete över att åka och jobba på natten sen när bebbe är så stor så den börjar hos dagmamma. Dom hinner ju somna innan jag åkt och jag hinner umgås med dom hela em och kvällen och alla mina lediga dagar. Och hur många jobb ger 9 sammanhängande lediga dar var tredje vecka?? Så nej tack och lov att jag har mitt nattjobb sen så jag får ha mina barn hemma och kan se dom växa upp.


Ja till nåt annat då.. Det här året började ju himla bra för vår del...eh nej.. Kretskortet till pelletsbrännaren brann i lördags natt så just nu funkar den inte så det blev till att elda igen... Inte kul och svinkallt inne på morgonen...

Men det skulle komma reservdelar till den imorgon så förhoppningsvis så går brännaren igen imorgon kväll....*hoppas hoppas*

Nej ner tillpanna och kasta in mer ved..

 
 
Fia

Fia

4 januari 2011 21:55

Klart det kommer gå SUPER! Själv fick jag ju två med 6 minuters mellanrum och dom lever och frodas. ;-) Dessutom så hade jag ju sen 3 stycken inom 2½ år! *skratt* Allting går! Och roligare blir det med varje barn!!!! :-D

http://www.fiaeleonora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards