Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Hoppla hästen...

Av Anna Englund - 13 januari 2011 13:12

Jag skrattade igår kväll när vi satt och tittade på tv och dum som jag var så filmade jag ju inte. Waldo låg och sov nedanför fåtöljen och snarkade som bara han kan då kom Olivia och klättrade upp på honom. Så hon satt mitt på honom vänd mot hans rumpa och körde "hoppla hästen" och enda reaktionen från hunden var att han titta upp var det var för nåt som satt och hoppade på honom... Så jävla genomsnäll hund jag har, jag är så kolosalt nöjd med honom.

Efter att ha hoppat en stund så tog hon en visp och använde som ridspö på rumpan på han precis som att det skulle gå fortare, goproppan min.. Tur att hon är liten fortfarande så hunden lider inte att av ha henne på sig och skulle han inte vilja det så kan han ju faktiskt gå därifrån. Mitt i allt det här kom Loke för då var han så avundsjuk på uppmärksamheten som Waldo fick så han måste lägga sig bredvid honom och tugga på han lite... Men det hjälpte inte, Waldo bara snarkade vidare.. Men Loke fick sin beskärda del av uppmärksamhet av Olivia en stund senare för då stod hon och pillade in tårna i örat på honom  


Annars så var kvällen lugn som vanligt, jag tittade på del 3 av Svärdet & Spiran och Mange låg uppe och sov med ungarna.. Så vuxensällskap om kvällarna här hemma är det himla dåligt med.. Så det var jag och en ask belgisk choklad, päronsoda och chips och 2 tiggande hundar och tvn.... Jätteskoj....


Idag har det varit highlife mest hela dagen vilket det oftast blir när Elsa är ledig från dagmamman... Hon blir rastlös efter nån timme och bråkar med sin syster, säger emot eller bara springer runt och skriker och hittar på otyg.

Just nu är det lugnt men det är för att hon är uppe och leker??eller hittar på sattyg i vårt sovrum eller något.. Jag tänker inte gå upp och titta för då ramlar jag väl i trappan eller nåt och det är jag inte sugen på.. Det visar sig sen när jag eller Mange går upp ikväll, alltid lika spännande..

Som tur är för hennes del så är det dagmamman och kyrkis imorgon igen så hon får utlopp för all sin energi och får den stimulans hon behöver, hon är som sagt var ett väldigt energiskt barn som behöver massor med fart och barn hela dagarna och så har hon varit sen hon var liten. Det som är ett stort + med det är att hon hellre går ut och leker själv på tomten ett par timmar istället för att glo på tv eller spela dataspel el liknande.. Jag tycker att det är illa när barn som är 3-4-5 år gamla tillbringar massor med tid framför dessa elektroniska skitgrejer istället för att vara ute i friska luften... Är det ett tecken på att vi tar den lätta lösningen på hur vi ska roa våra barn eller vad?




 
 
Ingen bild

Elle

13 januari 2011 19:50

Det här med tv tittande , kan hålla med om att folk tar den enkla vägen, men värst tycker jag ändå är folk som inte kan ta sig tiden att mysa och natta på kvällen utan istället slår på en film!!!

Anna Englund

13 januari 2011 23:22

Ja precis. Vi nattar alltid barnen samtidigt och för det mesta ligger storasyster med i vår säng och gosar tills hon går till sitt rum eller somnar. Och det är ju så det ska vara, en stunds nedvarvning i slutet av dagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards