Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Fryser och är trött...

Av Anna Englund - 14 januari 2011 16:08

Jag fryser och är trött och mår sådär halvdant idag.. Jag vet inte om det är för att jag var vaken halva natten med Olivia som bara skrek och var arg eller om jag håller på att bli sjuk igen. Jag vill verkligen inte bli sjuk igen nu när hostan och det i princip är helt borta men det kan jag inte göra så mycket åt isåfall.


Det är kallt som fan ute imorse var det 20 minus och ja då min bil tydligen inte ligger med på prio listan så har självklart inte "någon" sett till så att dörrarna inte fryser fast. Inte så kul att komma ut med barnen i den kylan och behöva börja klättra runt i halva bilen för att kanske få upp någon dörr så att de kan få sätta sig i den betydligt varmare bilen... Så efter många om och men och efter att ha hivat in Olivia via förardörren så lyckades jag få upp en bakdörr så att Elsa kom in också...

Suck tydligen så är det principen "tjurskallig kvinna reder sig själv" som funkar bäst här hemma... Då blir ju nåt gjort åtminstone...


Helena var hit en sväng på dan och fikade och hämtade flyttkartonger för såna hade vi tydligen väldigt gott om:)

Jag sak hämta 2 hönor hos henne sen någon dag så då blir det ännu mer ägg och tuppfan kommer bli skitlycklig när han får 2 nya pullor och göka på för det är ju det enda han gör när man är hos dom. Men tuppar har ju ioförsig inte så många andra syften heller... ha ha...

Nej nu ska jag fundera lite på middagen och sen ska jag väl ta mig iväg till affären..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards