Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Det vi ser...

Av Anna Englund - 22 februari 2011 23:25

Är det vi ser den enda verkligheten eller är det faktiskt så att det kan finnas annat bakom???

Nu tänker jag ta mig själv som exempel.

Jag vet flera personer som tror att våra hundar enbart sitter i hundgården från morgon till kväll... FEL.

Ja dom sitter i hundgården på dagen när det är ljust för att de vill vara ute i kylan och då de rymmer från tomten så är hundgården det säkraste valet för mig. Det tros även att de inte motioneras eller aktiveras...Även detta fel, bara för att vi inte syns till ute med hundarna så betyder inte det att de inte kommer ut utan snarare så att det är mörkt och jag hoppas att folk har annat att göra än speja i fönstren för att se om vi går med hundarna.

Aktivera hundarna kan jag göra inomhus där risken för att halka och slå ihjäl mig är betydligt mindre än ute.


Nog om dom, vi kan ta familjesituationen istället..

Hur många tror att det är jättedåligt mellan mig och Mange och att skilsmässan snart är ett faktum???

Jag vet åtminstone ett par stycken och dessa tycker tydligen att det är ett intressant ämne då det pratas väldigt om det ibland.

Och det kan jag också tala om att det är så fel det kan bli!

Vårt förhållande är inte rosenskimrande men hur många är det efter snart 13 år och med många motgångar??

Visst jag kan vara så inihelvete förbannad på honom så jag har lust att skära b***en av honom och köra ner den i halsen på honom men hur ofta tror ni han är less på mig?? Tänk om vi inte skulle vädra vad vi tycker? Då skulle det ligga och pyra och förstöra så mycket mer än nu när vi rensar luften.

Och det finns alltid stunder och saker som gör att jag fortfarande älskar honom över allt annat oavsett fel och brister för jag är inte perfekt själv.

Och man kan inte bara se det negativa i ett förhållande för då är man ute på hal is och trampar utan man måste se det positiva som väger över.

Så nej någon skilsmässa är det inte tal om och förhoppningsvis så kommer det inte bli det heller.


Så min fundering mitt i natten är: Ser vi verkligen bara världen i svart/vitt och drar slutsatser efter det som syns utåt?? Eller kan vi se bortom saker och ting och inse att det finns faktiskt annat där med??


Jag hoppas att jag åtminstone inte är så blind så jag dömer folk och världen efter det jag ser enbart utan att jag även kan tänka att det finns nog mer bakom fasaden..


Hur tänker/tror ni???

 
 
Ingen bild

Heli

23 februari 2011 08:48

Kanske är det så att eftersom det alltid är lättare att skriva av sig om det som retar upp en gör att folk tror att det är dåligt mellan er,men alla förhållanden går ju upp o ner,det skulle va fel om det alltid var bra oxå ,eller hur?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards