Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Tur de bara fyller 1 gång per år..

Av Anna Englund - 27 februari 2011 23:14

Ja det är verkligen tur att barnen bara fyller år 1 gång om året. Det är jättekul när slaäkt och vänner samlas för att fira men herrejösses vad det är jobbigt samtidigt. Det ska fixas och donas med fika och annat hela tiden. Och när man inte är så smidig så blir det inte lättare.. Men Elsa är toknöjd med gårdagen och det är det viktigaste, och hon blev jätteglad över sitt nya rum. Jag ska lägga ut bilder imorgon från när vi började med tapetseringen för jag missade att fota själva bygget av väggen. Men fort har det gått, väggen kom upp på 1,5 dag och tapetsering och lister tog 1 dag så snabba bud men så bor hon därinne redan.. Vi har ju inte den tiden att gå och halvdröna med våra byggen eftersom det blir tillökning om 2,5 mån och då ska helst andra rummet vara klart och Olivia bo därinne. Och sen ska det byggas en toalett uppe med förhoppningsvis nu under våren så projekten är många så att säga...

Ja och så ska det byggas upp en hel vägg nere i källaren vid pannan oxå...


Men man ska ha mål hela tiden och med hus så tar det aldrig slut på saker att göra. Efter kalaset igår så tog jag rallysaaben och brummade iväg till Öregrund där det var pujaparty för lite tjejsnack och relaxing.. Kul och skönt att få slappa, prata och skratta massor.. Ja och titta på 2 galningar som var ute och badade i snön..ha ha ha... Hemvägen var inte riktigt lika kul då bebben bestämde sig för att fixera sig och för att göra det tog den spjärn mot revbenen så smärtan var hög då kan man lugnt säga.. Så nu är allt ännu jobbigar för nu ligger den med huvudet nerborrat så det känns som att sitta med en melon mellan benen kroniskt och så har jag fötterna som spelar banjo på mina stackars sönderhostade revben... Men men det är ju bara 2,5 mån kvar och det är egentligen ingen tid alls med tanke på vad jag får och det varar ju förhoppningsvis resten av mitt liv.

Idag då, ja vi har tagit det lite lugnt dels pga värk och trötthet och så behövs det lite lugnare dagar för barnen ibland. Elsa har varit med pappa sin ute och burit in pellets så vi kan fortsätta elda och få värme och varmvatten. Olivia har mest tussat runt inne och pysslat lite och pratat för sig själv under tiden. Dagen avslutades med att Loke spydde upp hela sin middag under köksbordet alldeles lagom när vi slagit oss ner för att äta... Det är såååå trevligt ibland att ha husdjur...

Och nu ska jag bege mig in i duschen och sen isäng och förhoppningsvis så får jag sova hela natten utan att vakna av div, krämpor..

God natt på er alla därute,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards