Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under mars 2011

Av Anna Englund - 14 mars 2011 21:34

Jag är inte alltid sur på min man..... Och idag har jag mest varit bortskämd med att slippa fixa middag och åka till pullorna mm...

AJ LÖÖV YOU!!

Av Anna Englund - 13 mars 2011 12:46

Man kan lugnt säga att det varit kaotiskt den här veckan.

Förra söndagen vaknade Olivia vid sex och spydde som en räv och bara en massa slem, och var jättedålig i magen... Jahaja magsjukan var första tanken men sen blev hon hur pigg som helst så det var lite mysko sjukdomsförlopp.

Måndag var hon bara dålig i magen men båda barnen fick vara hemma för säkerhets skull.

Tisdag var Elsa hos dagmamman men Olivia var hemma för hon var fortfarande dålig i magen.. På em lade hon av en slemkräka igen så uppenbarligen var hon förkyld i magen.

Onsdag var hon jättepigg och hyfsad i magen på dan men sen på em så var det dags igen, diarre och slemkräka...Suck...

Torsdag var hon bara lite dålig i magen på dan och sen blev det bättre framåt kvällningen.

I fredags var hon helt ok så då kunde jag äntligen känna hopp om att det fanns ett slut på det hela...men ack vad fel jag hade...

På kvällningen lade Elsa av en kaskadkräka på köksgolvet och sen ett par gånger till i badrummet så det var bara att bädda ut bäddsoffan i hennes rum och stoppa henne i säng med en hink..

Igår spydde hon inget och som tur var bra i magen men hon hade ingen matlust.

Och nu är hon uppenbarligen frisk för hon var in till oss imorse vid fyra och bråkade och skrek och nu leker hon för fullt med Olivia så kanske kanske att de blir friska nu. Men nu är Mange kanonförkyld och jag har fått tillbaka min hosta igen...Men det känns som en droppe i havet så länge magsjukan och sånt håller sig borta.


Mange slog på stort idag och bakade scones till frukost, inte varje dag sånt händer... Men det är mysigt de gånger det sker. Och jag har fått sovmorgon 2 dar i rad och det uppskattas stort då sömnen är lite bristfällig nu när det knölas och bökas i magen..

Och nu är det en lugn söndag som avnjuts med lite skidor på tv och kaffe..

Av Anna Englund - 10 mars 2011 23:22

Jag ska sätta mig ner imorgon och berätta om veckan som varit.. Men detta inlägg vill jag tillägna Ludde som är mina svärföräldrars katt som tyvär blev ihjälkörd nu iveckan...


R.I.P LUDDE

 

  

Av Anna Englund - 8 mars 2011 19:32

Olivia är sjuk eller ja nåt sånt så jag återkommer när allt blivit lugnt här hemma..

Av Anna Englund - 2 mars 2011 22:54

Rumsbygge, tapetsering, paketöppning och en trött fröken är vad jag bjuder på, det kommer bild imorgon på färdigt rum..

                    

Ovido - Quiz & Flashcards