Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Underbart väder:)

Av Anna Englund - 15 april 2011 10:06

Vilket underbart väder det är ute idag, solen skiner och temperaturen kryper sakta men säkert uppåt. Och det ska ju fortsätta vara såhär dessutom vilket är guld för då torkar vår gräsmatta upp och ungarna får lite mer rörelsefrihet än vad de har nu för poolen på gräsmattan är förbjuden lekplats.


Nu är det dags för pullorna att få komma hem till oss igen, vi måste bara fixa lite smått och gott ute i hönshuset först och stänga hönsgården igen så att de inte flyger ut. Vi hade ju nät där men eftersom ekorrar tydligen inte är smarta djur så klättrade dom in sen kom dom inte ut så vi fick riva ner det. Och det är inte så bra om hönorna flyger ut och råkar landa i hundgården bredvid ihop med vår jakthund, det kan tänkas att det slutar illa isåfall...


Sen så måste vi ta itu med Olivias rum oxå men det är ju som en mindre krigszon därinne efter att hennes kära storasyster använt det som "hittapåhyss"rum. Visserligen smart eftersom hon inte vill förstöra i sitt eget rum med nya tapeter så då tar hon det rummet istället som vi inte går in i direkt och då kan vi ju inte heller se vad hon gjort.. Så tydligen finns det en liten beräknande hjärna uppe i hennes söta lilla huvud..

Men snart så är det slut med det när Olivia flyttar in i sitt rum, fast då kommer hon väl skylla på sin kära lillasyster istället..ha ha..


Nej nu ska jag ta mig lite java och slänga mig på soffan några minuter, kroppen samarbetar inte idag. Ont i hugget, molvärk i magen och ryggen och en hel del värkar som medicinen än så länge inte fått hejd på..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards