Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Godistjuven har varit i farten igen...

Av Anna Englund - 18 april 2011 11:44

Elsa har varit i farten igen och stulit godis som hon ätit till frukost och klok som hon är så gömmer hon påsen på samma ställe som alltid 

Jag vet snart inte vad jag ska göra med henne och detta stjälande, igår hade jag lagt upp påsen uppepå köksskåpen så att den verkligen skulle ligga knöligt till och för att hon inte skulle kunna klättra men tydligen så är min förstfödda en förklädd apa.. Och frågar man henne om det så ser hon ut  

Hon vet ju att det hon gör är fel men det är precis som om hon inte kan låta bli bara, det liksom finns något i kroppen på henne som säger åt henne att klättra upp och stjäla godiset eller kakorna, det är lite beroende på vad som finns.

Jag vill ju kunna ha sånt hemma och jag vill inte börja varje dag med att behöva bli arg på henne för att hon har stulit.


Är det någon som har förslag eller råd och tips på vad jag kan göra??


Annars då, jo vår ena trana har försvunnit sen igår.. Jättekonstigt, vi har haft ett par strosat på åkern mitt emot vårt hus ett par dagar nu men idag var det bara den ena kvar. Jag trodde dom höll ihop hela tiden så nu börjar jag fundera på om det har hänt något med den andra. Men dom har väl inte direkt några fiender eller? För inte kan väl rävar ta en trana??


Igår blev doggsen toklyckliga när de fick in sin plaskpool i hundgården igen, dom börjar tycka att det är varmt ute nu så de skuttade glatt ner i den direkt.

Det är så kul att se att de verkligen njuter av svalkan som den ger även om jag får skitiga hundar av det. Men det har jag ju ändå typ större delen av året förutom när det är snö och minusgrader ute.

Igår var det premiärcykling för Mange med Loke så nu börjar uppbyggnaden av kondition och muskler inför jaktsäsongen i höst..

Och gissa om han tyckte det var skönt att få sträcka ut benen 

Jag tog mig orken att släpa fram skrindan och tänkte att Waldo kunde dra Elsa så kunde vi gå en liten vända men det gick inte så där jättebra direkt.

För tydligen så har skrindan fått huggtänder och blivit skitfarlig sen i höstas och då måste man ju flänga runt vilket resulterade i att skaklarna havererade så det blev till att promenara istället..

Och jag lovar att jag har nog världens mest gnälliga och lata barn för hon började tjata om att vi skulle vända och gå hem efter ca 50m!! Och sen blev det bara värre, stövlarna var stora och de var tunga och hon såg knappt huset och så här långt brukar inte dagmamman gå och ja så fortsatte det hela prommisen som säkert slutade på en totallängd av 4-500meter...suck...

Men jag passade på att borsta ur massor med vinterpäls på Waldo så sen resten av dagen så flög det omkring stora Waldovalpar i luften häromkring 

Resten av dagen tillbringades ute i det otroligt fina vädret, ungarna lekte och jag satt mest och tog det lugnt och Mange gick runt och gjorde nåt för att det skulle se ut som att han var sysselsatt med att göra nytta...hrrmm...

Sen fick vi besök av Andreas så då blev de kaffe och glasstårta ute och premiär för vårt stora picknicbord, trevligt..


Idag är det oxå kanonväder ute och helst av allt så skulle jag vilja ge mig ikast med mitt stenrös som håller på att försvinna under gamla blommor och ogräs men det är ingen ide för då måste jag stå dubbelvikt och just nu är de ju som sagt lite trångt i magen.

Så det får nog vänta ett par veckor till men sen då ska det rensas ur och fyllas på med jord för jag tänkte plantera jordgubbar och smultron i hela stenröset istället för blommor.

Det är lite roligare för ungarna sen att kunna gå där och plocka och äta.. Ja om dom överlever vill säga, mina fingrar är så långt från gröna som de kan bli.


Nej nu ska jag fundera ut nåt att äta till lunch och sen är det i princip dags att åka iväg och handla och hämta barnen..

Det lutar åt att vi får äta själva för Mange skulle väl komma hem senare idag. Han skulle hämta saker till hönshuset så att allt finns hemma på torsdag när svärfar kommer och hjälper oss fixa det så pullorna kan komma hem på fredag..Lagom till påsk liksom  kan inte bli bättre.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards