Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Helgens Elsa..

Av Anna Englund - 23 maj 2011 10:57

Ja Elsa har bjudit på lite av varje i helgen, dock är det mesta mindre bra.

Hon startade helgen med att klippa sig själv så nu har hon väldigt kort lugg på ett ställe och dessutom har den spridit sig till halva sidan av huvudet med.

Även Loke fick sig en ny frisyr så nu har han korthåriga fläckar på ryggen och svanstippen ser ut som en skorpiongadd. Vilken tur att hon lät bli Waldo som ska ställas ut i Österby på lördag annars hade det varit jobbigt att förklara det för domaren...

Igår gjorde hon sin premiärvurpa med cykeln och fick handtaget mitt emellan armhålan och bröstet så nu ståtar hon med ett skrubbsår/brännsår på ca 3x1 cm.

Hon lyckades även med att landa på ringklockan så hon ett rätt så fint blåmärke på den andra armen, hon måste ha lindat in sig i cykeln på nåt vis. Men det är ju Elsa så jag blir inte förvånad ha ha..


Annars så har helgen varit rätt lugn vi har mest pysslat hemma eller Mange och ungarna har gjort det, jag har burit runt på Kerstin som är tokmammig för tillfället. Men magen har varit bättre, det verkar som om hon äter för mycket och eftersom hon inte spyr som de andra två har gjort så får hon ont av att det blir överfullt. Så jag får fundera lite mer på detta.

Nej nu ska jag ta en kopp kaffe sen blir de en prommis med barnvagnen och the giant hairball.

See Ya!

 
 
Ingen bild

Åsa-T

23 maj 2011 11:13

Hm, du är klok du. Bianca åt (äter) ju också konstant, typ varannan timme och hon kräktes ALDRIG. Kan det vara därför hon var så ledsen den första tiden..? Men vad gör man åt det då? Hon ville ju äta och att suga på napp har aldrig funkat... Svårt med barn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards