Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Ett JÄTTEGRATTIS!!

Av Anna Englund - 30 maj 2011 10:31

Megagrattis till Kerstin och Båtsmans kennel efter helgens framgångar i ringen!

Lördagen bjöd på BIR och BIM placeringar och cert på 3 av 4 hundar. Och söndagen bjöd på Bim och fina höga placeringar dock inte lika många cert.

Och så himla kul för Kerstin med lyriska lovord från domaren i lördags för hennes otroligt fina hundar. Ham kunde inte hitta ett enda fel på dom och var nästan i extas över deras pälsar. Han tyckte att vi måste ju ha lagt ner massor med tid och arbete för att få dom så fina, då skulle han bara veta att Waldo badades på natten till till utställningen..ha ha.. Hästschampoo för skimmlar is tha shit liksom:))


Nej så det var en kul helg och jag är supernöjd med resultatet även om Waldo inte fick nåt cert men han har efter fällning av vinterpäls iklätt sig badbrallor så jag hade inte räknat med några toppresultat.

Annars så har helgen flytit på Elsa hittar på sattyg i princip varje dag och nu är Olivia på G och börja så hon gör sina tappra försök att ställa till det.

Så om ett år eller så kommer jag antagligen vara tunnhårig och gråhårig:)


Nej nu ska jag passa på att dricka enkopp kaffe i lugn och ro för Kerstin sitter och sover i bilstolen just nu.

 
 
Ingen bild

Kerstin

30 maj 2011 14:08

Tack snälla Anna för ditt Jättemegagrattis (nu fick jag väl till alla ord bra!). Ja, det var verkligen en trevlig dag bland alla mygg. Domaren fick gärna tro att det var ett hårt arbete att få till dessa pälsar. Skönheten kommer inifrån + en sväng genom duschen för att bli ren, det är hela hemligheten. Sen får vi njuta så länge det varar....
Må så gott, vi hörs!
Kram Kerstin

 
Andrea

Andrea

30 maj 2011 20:46

Hej Anna, grattis till Waldos resultat, vad roligt att det gick så bra på utställningen för er alla. Hade varit kul att vara med, själv ska jag till Fegen två dagar och sen till Norrköping. Men Wanja som ska ställas har stringbikini på sig och vill till och med ta av sig det med, men nu får det vara nog tycker jag.:) kram

http://www.bernerganget.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards