Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Bokade besök..

Av Anna Englund - 21 juni 2011 20:48

Det här med passa tider och planerade besök och möten är inte riktigt min starka sida. Man kan säga att jag är tidsoptimist på hög nivå.. Dessvärre så har jag inte blivit bättre på det efter barnen utan snarare sämre för varje barn.. Jag är nästan alltid minst 5 min sen till möten och annat hur tidigt jag än börjar göra barnen klara. Så idag gjorde jag ett jätteryck då jag skulle möta mamma vid bvc för hon skulle passa Elsa och Kerstin medans jag var inne med Olivia för hennes 18 månaders kontroll. Och jajamensan vi var där 10 min före så tidsplaneringen gick ihop sig för en gångs skull..

Gissa då hur arg jag blev när det visar sig att de har skrivit fel tid på lappen till mig så vi skulle inte vara där 11 som jag trodde utan kl 13..

Va faan!!

Så det var ju bara att glatt leta reda på mor och barn och hoppas på att hon kunde stanna med mig i 2 timmar till.. Och snälla hon gjorde ju det så vi käkade lunch på pizzerian och sen kikade vi på lite möbler medans vi väntade.

Men kontrollen gick bra även om jag tycker att det är otroligt dumma frågor dom ställer, jag menar tjatar ni kroppsdelar med era barn för att de ska veta var magen är och foten osv när de är 18 mån??

Jag gör det inte för det känns som att det lär de sig efterhand.

Jaja det finns säkert nån tanke bakom det hela men då kan dom ju förklara den för mig. Annars så hade hon vuxit nästan 12 kg och 82 lång... min stora tjej:)

Och som avslutning på bvc så blidde det en elak spruta i låret som Olivia gick och sa ajaj om i säkert 1 timme efter men jag skulle gissa att hon var mest förbannad på plåstret som hon inte fick bort:)



Nej nu ska jag spurta ut till hönorna och stänga för natten ocyh kolla mina ruvhönor så allt ser bra ut sen är det tv som gäller en stund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards