Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juni 2011

Av Anna Englund - 19 juni 2011 00:05

Elsas drömpojke som hon säger att hon ska gifta sig med:))

  Men han är bra söt:)

Av Anna Englund - 19 juni 2011 00:03

Det är lite Sid i Ice age över Olivia när hon sover:)

     

Av Anna Englund - 8 juni 2011 00:26

Läste min egen blogg om vad som hände i mitt liv för 1 och 2 år sedan och ja det är ganska kul och läsa.

Vissa saker har inte ändrats som Elsas hyss tex och för 2 år sen skrev jag att Loke var finaste hunden fast han inte hade många hästar i stallet, idag säger jag bara: ingen kommentar:))

För 1 år sedan hade jag datafri helg och ifrågasatte hur vi klarade oss utan alla hitec-prylar.. Ja det kan jag svara på nu, det går hur bra som helst för vem fan hinner med sånt när huset är fullt med ungar i olika åldrar och den mellersta för tillfället har förvandlats till en huligan som gör allt för att ställa till det för sin stackars mor.

Man ska nog sätta sig ner ibland och se tillbaka och läsa det man skrivit, jag för min del upptäckte sånt som blivit både bättre och sämre gällande familj, arbete, fritid mm..

Så mitt tips till er därute i bloggvärlden:

Ta er tid att se tillbaka och läs om det som varit i ett tidigare skede av erat liv och ni kommer upptäcka hur mycket som förändras för varje år som går.

Och med det säger jag go natt!

Av Anna Englund - 6 juni 2011 00:11

Och med sommaren kommer det som aldrig ska få hända men som händer ändå. Barn drunknar i pooler och vid stranden.

Jag har ångest varje gång jag läser om det i tidningar eller hör om det på radion.

När Elsa var mindre så hade vi en incident när vi var och badade med morfar och hans sambo som visar hur fort det går.

Vi var vid ett gammalt nedlagt bad där det är långgrunt, perfekt för barn med andra ord och Elsa gick i vattnet snett bakom pappas sambo och plaskade lite. Ett tu tre så var hon bara borta! Pappas sambo började direkt titta efter henne och det tog bara sekunder så dök hon upp spottandes och fräsandes och lite purken över att ha fått vatten i näsan.

Det visade sig att det var en grop just där som hon gått ned i men som tur var så fortsatte hon att gå och kom upp på andra sidan.

Men snacka om tankeställare på hur fort det kan gå för dom att försvinna.

Och jag har alltid Elsas dagiskamrat som ramlade ner i en pool när hon var 1,5 år gammal och drunknade i bakhuvudet.

Alla faktorer som kunde gå fel gick fel den dagen och hon helt plötsligt fanns hon inte mer. Det är snart årsdagen för denna tragedi och jag får fortfarande tårar i ögonen när jag tänker på henne och jag undrar hur hon skulle ha varit idag om hon levt.

Och jag minns allt från denna dag helt glasklart även fast det är snart 4 år sedan det hände.

Så någonting som aldrig kommer finnas på vår tomt så är det en pool, jag lämnar inte ens ungarnas badpool ute över natten med vatten i just för att det går så fort och det räcker med ett obevakat ögonblick bara så kan det värsta hända.

Hur gör/tänker ni vad gäller pool??


Nog om sånt nu.

Idag har vi haft lugna gatan här hemma, jag har inte känt mig helt 100 och ungarna har varit ganska coola dom med.

Värmen gör sitt och speciellt Kerstin märks det på, hon sover mest och äter bara.

Och jag som är så himla dålig på att dricka får verkligen kämpa med att påminna mig själv om hur viktigt det är och speciellt nu när jag ammar.

Konstigt det där, jag tjatar som tusan på ungarna att de ska dricka mycket samtidigt som jag själv är helt usel på det... Vilket föredöme jag är..


Idag blev Kerstin 5 veckor, det är helt sjukt vad fort tiden går!!

Men det kan väl inte vara på annat sätt heller då dagarna  rullar på i 190 och jag har fullt upp hela tiden med alla barn, och höns och hundar och allting annat som ska hinnas med...

Men jag skulle inte vilja ha det något annorlunda heller:)

Någon dag så ska jag berätt allt om mina mirakelbarn för de är faktiskt mirakel alla 3. Det är en gåva från ovan att jag har dom hos mig idag eftersom jag stod i ett mörker för 6 år sedan med beskedet oförklarlig barnlöshet och en massa prat om olika behandlingar som kanske skulle kunna ge mig 1 barn om jag hade tur och nu har jag som sagt 3 stycken istället..

Så de dagar när jag bara vill gråta och gömma mig eller sälja dom billigt så brukar jag tänka på att det hade kunnat vara värre för jag hade kunnat vara barnlös och det ger mig styrkan att klara av en dag till.


Nej nu ska jag inte skriva mer om det idag utan nu bommar jag igen här och går och lägger mig.

Det är en ny dag imorgon och med den kommer alltid nya utmaningar..(typ syskonslagsmål, hyss, hörselproblem och bortförklaringar)

Av Anna Englund - 3 juni 2011 23:12

Elsa, Olivia och Kerstin, 3 bilder 3 barn... Vem är vem??

Bild 1

  Bild 2

  Bild 3

 

Av Anna Englund - 3 juni 2011 15:06

Olivia börjar bli stora fröken nu och som alla mina barn så verkar hon vara lyckligast när hon är snorig och har så lite kläder som möjligt..

 

Av Anna Englund - 2 juni 2011 16:57

Lägger ut lite blandade bilder...

         

Ovido - Quiz & Flashcards