Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Lite vrång idag då....

Av Anna Englund - 13 juli 2011 23:46

Idag har jag varit vrång, jag riktigt kände när jag vaknade att hunöret låg "way down there"... Jag vet inte varför det var så men man kan ju inte ha bra dagar jämt.

Nu på kvällningen lättade det lite och jag började bli på riktigt bra humör tills jag blev själv hemma med Olivia och Kerstin för att "någon" skulle ut och åka och titta efter vilda djur... Jaha kul...

Semester här hemma för "någon" det är att bygga en brandvägg i källaren och ta hem grävmaskin och gräva om hela tomten nästan... Umgås med barnen hamnade tydligen långt ner på prion..

Jag är aningens less på förstörandet av tomten nu. Det här är andra sommaren i huset och har jag kunnat använda mig av baksidan något?? Nej.

Förra året var den söndergrävd och just nu ligger det stora jordhögar överallt och snart är det söndergrävt igen och då dessutom är jorden utspridd över resten av tomten oxå..

Skulle ju va trevligt att ha en hel gräsmatta som barnen kan leka på utan att jag får in 2 svarta barn hela tiden... Eller att kunna vara på baksidan och inte bara framsidan där det åker bilar hela tiden, det är ju ganska skönt att slippa se trafiken jämt.

Men jag får ju hela tiden höra att nästa år då ska han inte röra gräsmattan... nä tacka fan för det då är den ju redan som en j-a leråker när första regnet kommer...

Gaaahhh jag får spader!!!


Det är bara för mycket just nu, jag får ingen hjälp i hemmet utom när det kommer till att stöka ner och skita ner inne...

Det är så illa så jag får panik när jag vet att vi ska få besök för då måste jag städa i flera timmar för att jag inte ska skämmas när nån kliver in..

Ser inte karlar sånt eller trivs de helt enkelt med smuts och damm och hårbollar överallt??

Jag fixar det åtminstone inte men jag fixar inte heller att hålla det hur rent som helst, eller jo visst skulle jag det men då är det på bekostnad av min egen kropp och där går gränsen. Jag vill faktiskt ha energi till att va glad och trevlig och orka umgås med mina barn..

Men varför är det så svårt att bara hjälpa till för?

Är man inte 2 vuxna i ett äktenskap??

Eller har jag missat att jag egentligen har 4 barn istället för 3??

Eller har tidszonen halkat tillbaka till den tid när karlarna bara arbetade och fruarna skötte hemmet och allting annat medans karlarna ligger framför tvn och på sin höjd lyfter på fötterna när man dammsuger??


Nån som vet svaret??


TELL ME!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards