Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Jag vill ha...

Av Anna Englund - 15 juli 2011 13:41

Jag vill ha:

en hel natts sömn

min kropp tillbaka

egentid

hjälp i hemmet

bli bortskämd ibland


Och nu när jag skriver det och läser så inser jag att det egentligen är väldigt lite jag vill ha just nu förutom kroppen för det är dömt att misslyckas.

Men resten är ju inte så mycket men skulle jag bara få en del av det så skulle jag bli en gladare människa.

Jag känner att jag är väldigt negativ nu för tiden och det brukar jag inte vara men det tär att vara småbarnsmamma och dessutom inte få nån direkt hjälp med sakerna här hemma.

Det är så många olika jag man ska vara... Mamma, fru, älskarinna, hushållerska, djurskötare och någonstans i detta ska jag hinna vara mig själv...

Och eftersom han däruppe inte har hört mina böner om att dygnet skulle behöva förlängas med minst 24 h till så finns det inte tid att vara bara jag.


Hur gör ni andra mammor därute för att få allt att gå ihop sig??

 
 
Ingen bild

Andrea

15 juli 2011 18:56

Anlita städhjälp/hjälp med barn eller det mesta, du behöver ju bara betala hälften, resten heter rutavdrag. Jättebra för småbarnsföräldrar. Sen gäller det väl att ta för sig mera och bara lämna allt hemma hos gubben och sticka några timmar och göra nåt du får energie av. Jag lovar, han tar hand om barnen, och sen är det bara att blundar hur han gör det och hur det ser ut sen. Små pauser från allt gör att man kan ladda om och få distans till helvetet hemma:-) Ha en skön sommar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards