Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Vad man bör och vad man gör...

Av Anna Englund - 18 juli 2011 01:27

Tänk att det alltid ska vara så otroligt svårt att hålla sig till vad man bör göra...jag trillar alltid dit och gör allting annat istället.

Ett exempel är nu, vad i herrans namn gör jag uppe nu när jag egentligen borde ha duschat och gått isäng för flera timmar sen?

Jo jag skulle bara plocka i diskmaskin innan duschen men jag kom som på villovägar i mitt eget kök så jag började plocka lite i vårt inbyggda skåp.

Och för att beskriva hur det ser ut i det skåpet med ord så ja man kan säga att det liknar Elsas rum efter att hon har haft kompisar här och de har lekt med allt.

Vi lägger allt på detta skåp nycklar, plånbok, reklam, allt sånt som man inte vet var man ska lägga det annars..

Ja och som den smarta person jag är mitt i natten så började jag plocka där och jag kan inte lämna saker halvgjort utan det ska bli klart..

Så 1 timme senare så var det kliniskt rent på detta skåp.

Då går man ju och lägger sig eller ja vilken annan smart person som helst hade gjort men nu klassar jag inte riktigt in där så jag gick loss på hela köket istället.

Så nu sitter jag här halv två på natten och är tokpigg för att jag har hållt på och röjt runt..(misstänker att jag är lite hög på ångorna från rengöringsmedlen oxå ) Men nu tänker jag faktiskt skita i duschen för den kan vänta till imorgon och gå upp och lägga mig.

Jag antar att när jag väl slår ihop ögonen så kommer Kerstin vakna och ska äta och då är det bara att staga upp ögonlocken med tändstickor och hala fram mjölkbaren...ha ha vilket underbart liv jag har...


Nej go natt på er andra stackare därute som är vakna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards