Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Borta ur etern...

Av Anna Englund - 29 juli 2011 00:00

Inser nu när jag loggade in att jag inte skrivit på över 1 vecka...WTF!!! Vad har jag gjort? Det var ju måndag igår typ eller nehe det är visst fredag nu... Det är nog bra att Mange börjar jobba på måndag så jag vet vilken dag det är eller ja jag vet iaf att det är vardag så länge han åker och jobbar..

Det är lite läskigt vilken noll koll jag kan ha på dagarna, men vi har inte haft några direkt måsten och då har jag inte behövt veta vad det är för dag heller.


Ja vad har hänt och skett dessa dagar då??

Ja tragedin i Norge har ju ingen missat och jag jag håller med om att det är tragiskt att 1 man kan ta livet av så många människor utan att känna nån ånger MEN jag tycker att det är mer tragiskt att det dör 1 barn var 6e minut i Afrika pga mat/vattenbrist. Norge var det ingen som kunde göra något för att stoppa att det hände men Afrika kan man faktiskt göra något för att hjälpa till.

Det är hemskt att en grupp människor går omkring och säger "ät vad ni vill bara det inte är utländsk hjälpmat"..

Hur kan man bara se på hur barn svälter ihjäl??

Jag gråter och mitt hjärta blöder varje gång jag ser nyheterna och andra program som handlar om just denna "triangel"..

Jag skulle sälja mig själv om det skulle vara det enda sättet för mina barn att få må bordet.

Blir vi människor så nonchalanta för vad som händer ute i världen just för att det är långt bort från oss?


Nej fy jag har skänkt pengar till hjälporganisationerna så har jag åtminstone gjort det lilla jag kan..


Nej nu över till nåt roligare.

I fredags var jag och lämnade Elsa hemma hos kompisen Alva för pujjaparty så då blev det lugna gatan här hemma.

I lördags var det dags för den årliga middagen hemma hos mamma som mormor ordnar och där blev Elsa kvar för hon skulle åka med mormor till Nynäshamn på söndagen för att vara där till onsdag.

Så man kan ju säga att det har varit väldigt tyst här hemma i många dagar 

Men igår var jag till Nynäshamn och hämtade hem henne och även kusin Klara som hade följt med ner så nu är ordningen återställd här hemma.

Det pips och gnälls och grinas över allt som hon inte får göra.. Och även över alla dessa tråkiga måstena som städa sitt rum eller ve och fasa lyssna på oss...

Så nu är det allt annat än tyst i huset men jag skulle inte vilja ha det på annat sätt heller.

Idag började det pipa i 2 ägg av 4 som ska kläckas så jag räknar med att det kommer vara minst 2 dunbollar ute i hönshuset imorgon bitti..

Den första kycklingen som kom för ca 2 veckor sedan börjar få mer och mer fjädrar så nu ser den nästan ut som en minihöna/tupp.

Det är himla kul att det har blivit några kycklingar eftersom hönorna har fått ruva fram dom själva utan att jag har lagt mig i mer än att jag stängt undan dom vid kläckningen precis.

Jag ska försöka ta mig ut imorgon med kameran och ta lite bilder och lägga ut här men jag lovar inget. Jag har massor med foton i kameran som ska upp här men tiden räcker inte riktigt till, jag skulle behöva 24 timmar till på dygnet..


Vi eller nej nu ljög jag, Mange har grävt upp halva tomten och lagt på ny jord och kapat en massa träd och rivit bort sly i helgen som var. Så nu består tomten av en jordöken som ser till att ungarna är kroniskt svarta...

Vad jag tycker om det här??

Ingen kommentar men det blir säkert bra när det är klart...typ när det är dags för barnbarn eller nåt...


Nej nu ska jag nog försöka ta och hoppa isäng så kanske jag somnar före 2 för en gångs skull..

Tjipp på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards