Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Det här med att hinna...

Av Anna Englund - 14 augusti 2011 23:36

Vi hade besök av Linda med familj igår och då hittade Linda en av alla mina miljoner böcker som ligger och skräpar överallt.

Och då kom frågan om hur jag hinner.. Vaddå hinner? Ja hon tyckte att hon hade fullt upp och då har hon bara 2 barn (6år och snart 1år) och jag har ju 3 varav 2 är små och sen ett hus fullt med djur.. Så hur kunde jag hinna med att läsa? Inga problem kan jag säga för något som man blir expert på när man har mycket om dagarna och lite tid det är att hitta lösningar.. Så jag passar helt enkelt på att läsa när jag sitter och ammar Kerstin och de andra barnen leker med varandra.. Svårare än så var det inte 

Men visst kan jag hålla med om att man har fullt upp om dagarna, när barnen ska till dagmamman så försvinner 2 timmar i ett nafs på morgonen..

Dom ska upp, det ska bytas blöjor och på med kläder, sen sätta dom framför tvn och spurta ut med hundarna så det får göra sitt i expressfart. in och fixa frukost och ge hundarna frukost. Efter det får man sätta ungarna framför tvn en stund och spurta ut och släppa ut hönorna och kaninen och ge dom mat. Sen in och väcka Kerstin om hon fortfarande sover, byta blöja på henne och klä på henne och sen amma..Vid det här laget brukar jag konstatera att tid är något vi har dåligt av så då blir de till att jaga på ungarna lite med skor och sätta Kerstin i bilstolen. In med "demolition dog" i buren så att han inte äter upp halva huset den lilla stund jag är borta. Ut med alla barn till bilen och in med dom och spänna fast och kolla så att alla väskor är med.. Vid det här laget är kl 10 och dom ska egentligen vara hos dagmamman men hon börjar bli van vid att vi sällan kommer i tid..

Fara iväg och lämna dom och ev handla något som behövs under dagen. Hem och flytta över Kerstin i barnvagnen och in och hämta hundarna.

Sen blir det en långpromenad med dom så de är trötta och nöjda ett tag.

Amma lite och ta en kopp kaffe under tiden och kanske zappa lite på tvn..

Förhoppningsvis så somnar Kerstin eller är nöjd med att ligga och lalla på nallefilten på golvet så man kan plocka undan lite..typ miljarder leksaker.. dammsuga, fundera ut vad vi ska ha till middag...sen är det de vanliga som ska göras, städa. plocka i och ur diskmaskin..

Och sen är det dags att hämta barnen och fixa middag och hundar och ja disken och duschningar och tvätt och nattning och sen är det slut på dan...

Men mitt i allt så går det att klämma in annat om man bara tänker till lite och sen är inte jag den som är den utan jag har dagar när jag faktiskt ger fullständigt fan i det mesta hemma och bara slappar...

Men nu ska jag undersöka om Teddy försöker bryta sig ut eller om nån försöker bryta sig in till honom. Låter konstigt gör det iaf..

Natti natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards