Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

9 dagar...

Av Anna Englund - 17 augusti 2011 12:27

Om 9 dagar fyller jag 30, jag lämnar alltså det ljuva 20talet..

Jag fick i våras kommentaren "vad har jag åstadkommit"? Ja vad har jag gjort på mina 30 år?

Jag har pluggat och blivit undersköterska och mentalsköterska, jag har gått på Jälla och jobbat på mjölkgård utanför Enköping. Jag har gift mig och fått 3 barn, jag har skaffat hus på landet och uppfyllt en del av mina drömmar..

Jag har fått fast anställning på ett arbete där jag trivs även om saker kunde vara bättre men så är det alltid.

Jag har haft mina motgångar i livet men alltid lyckats ta mig förbi dom och därför lever jag fortfarande ihop med mannen i mitt liv.

Jag har fått underbara vänner som jag hoppas att jag kommer fortsätta ha i 30 år till.

Jag kan definitivt inte klaga på mitt liv än så länge och kunde jag få leva om det så skulle jag nog göra det mesta igen.

För det är våra val i livet som gör att vi är de människor vi är idag..


Men nog om det att åldras och bli gammal är en del av livscykeln så det är bara att gilla läget även om jag inte gillar rynkorna som kommer på köpet 


Ungarna är hos dagmamman och njuter av sin tillvaro utan deras mamma och hennes tjat... Eller som Elsa säger dom har semester ha ha.

Jag är hemma och njuter av min tysta tillvaro och har lite kvalitetstid med Kerstin.. Hon hamnar som lite i skymundan när hennes systrar drar igång och hon är så snäll och finner sig i det..

Men attans vad fort det går nu, hon skrattar för fullt, och "pratar"(eller låter illa om man frågar mig) i volym ala högre.. Och nu har hon även börjat försöka vända sig så vore det inte för den elaka armen som alltid är ivägen så skulle hon komma runt helt på mage men det kommer inom en snar framtid.. Så snart står de inte på förrän hon kryper och ett tu tre så är hon inte min lilla bebis längre...


Jaja thats life.. Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe innan Kerstin vaknar..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards