Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Ett år äldre...

Av Anna Englund - 29 augusti 2011 12:48

Ja och så var jag numera en 30talare.. Känns bra och jag har än så länge inte sett några gråa hår 


Nu var det ett tag sen jag skrev här men tiden har helt enkelt inte funnits, som det kan va i en familj som består av massor med barn och djur.

Jag har haft släkt och vänner på besök nu i helgen för att fira min tantpremiär och sen ska ju det vanliga familjelivet hinnas med.

Vi har även sått gräsfrö på ca 1000kvm i helgen så nu ska jag förhoppningsvis ha en grön gräsmatta nästa sommar.

Vad har hänt mer då? Jo vår lilla kyckling smet ut i lördags och gick för nära hundgården där Loke väntade så nu har vi tyvärr ingen kyckling längre.

Väldigt trist tycker jag men jag förstår ju hunden med att han haffade den. Han tyckte säkert den såg spännande ut när den kom och spatserade.


Den underbara tiden med pälsfällning har börjat här hemma så Loke går omkring och ser skabbig ut och Waldo går och skaver av sin på möblerna så dom får vita ränder av päls. Typiskt att det ska börja redan, jag ska ju ställa Waldo i Gimo den 10e sept och i Högbo den 16e sept. Så jag får väl ställa ut honom som ny ras, naken St Bernhard..

Aja det är som det är förhoppningsvis så går det bra ändå.


Annars så rullar dagarna på här hemma, full fart från morgon till kväll. Och jag anser fortfarande att dygnet skulle bestå av betydligt fler timmar än vad det gör för jag hinner inte med allt på dagarna.

Men nu sover Kerstin så nu tänker jag passa på att sätta mig och njuta av en kopp kaffe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards