Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Farmarmarknad...

Av Anna Englund - 11 september 2011 21:12

Idag åkte hela familjen iväg på farmarmarknad och som den sanna mamman som jag är så glömde jag kameran hemma 

Men men det blir fler tillfällen.. Så vi har tittat på "vanliga" hönor, frissade dvärghönor, vanliga dvärghönor och ankor av olika slag och kaniner...

Elsas favvo för dagen var kläckmaskinen med massor av nykläckta kycklingar och även några som fortfarande jobbade på att ta sig ur äggen.


Det blev Mc Donalds på hemvägen och det var antagligen ungarnas höjdpunkt för dagen... Det behövs inte mycket för att barn ska bli glada..

Resten av dagen har det klippts gräs och inte så mycket mer än så..

Det som är kvar för dagen är stänga in pullorna och kaninen och ta ut hundarna..


Dagens sorgsna inslag är att älskade goskissen Vera har varit försvunnen sen igår morse. Han är aldrig borta mer än ett par timmar...

Jag hoppas verkligen att han bara blev tvärt kåt och bestämde sig för att gå och ragga brudar...


  Båda goskissarna på bild... (Vera till vä och Sune till hö)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards