Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Vad är det med 5 åringar???

Av Anna Englund - 18 september 2011 08:23

Ibland blir jag knäpp på Elsa, vad är det med denna ålder??

Ena sekunden så är hon så himla snäll för att sedan tvärvända och bli så kollosalt grinig och sen vänder det igen och så bara grinar hon och skriker.

Är det någon förpubertet eller??


Hon bråkar med allt och alla i hennes närhet och det finns inte i hennes värld att be om ursäkt om hon gör någon ledsen..

Jag tycker inte att jag gör annat än tjatar och gormar på henne och hur kul är det?


Hur är era femåringar?

                                                  
           

Annars så är det ganska lugnt här denna morgon även om jag tycker att det hade varit skönt med sovmorgon.

Men Mange drog iväg med sin far på deras årliga jaktstig så då var det bara att kliva upp så inte ungarna river huset.

Senare idag blir det nog en sväng iväg och köpa halm så att kaninen och hönorna kan få lite för värmen eftersom det bara sa pang så blev det kallt ute.  Inte för att det är kallt hos dom så men dom tycker att det är rätt mysigt att burra ner sig i den..

Nej nu är det dags för andra koppen kaffe så jag vaknar till..                                                   
                                                  
         

 
 
Ingen bild

Marie

18 september 2011 08:40

Åh va härligt..
Här har jag suttit och klottrat i min egna blogg och sen när jag loggat ut ser jag ditt inlägg på första sidan,, och blir så lycklig att det inte bara är min 5-åring som har nån form av förstadie för pubertet!!! underbart... kommer du på någon form där du hittar den där berömda balansen så hojta gärna till !!!
Hoppas du och din familj har en bra dag idag !
Mvh Marie

Anna Englund

19 september 2011 12:42

Men vad skönt att det inte bara är jag som har problem. Ja kommer jag på lösning på detta så kommer jag helt klart lägga ut det i bloggen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards