Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Jag hade flyt tills...

Av Anna Englund - 19 september 2011 12:47

Jag hade ett jävla flyt imorse, barnen var snälla och samarbetade med påklädning och fukostätning. Så när det var en halvtimme kvar tills de skulle vara hos dagmamman så sprang jag ut med hundarna och tänkte för mig själv att "damn" vad jag är bra.

Tills jag kom tillbaka och såg bilen och upptäckte att braiga jag hade glömt att sätta tillbaka bilstolarna sen i lördags.

Fan fan fan....

Där sprack mitt flyt och ungarna kom tio minuter sent till dagmamman.


Jag börjar bli aningens trött på mitt otroligt dåliga minne. Det är bara tur tror jag att jag kommer ihåg att klä på mig varje dag men det är väl bara en tidsfråga tills jag glömmer det med.

Idag är det riktigt uselt väder och det betyder regnkläder helst och då kommer nästa dilemma, vart är dom??

Jag hade dom framme för någon vecka sen och nu är dom borta, Jag förstår inte hur de bara kan försvinna hela tiden. Det måste vara vår illvilliga lilla hustomte som gömmer dom och tycker att han är jätterolig.


På  onsdag kommer sotaren hit och då ska han in i källaren med sin stora dammsugare..

Kanonbra!!

Då måste Mange städa där nere och då kanske jag äntligen slipper ha snöslungan i tvättstugan och vedklyven, för att inte prata om alla oljedunkar och en enorm balja med grus + diverse annat som inte heller hör hemma i en tvättstuga.

Och jag kan sätta pengar på att allt det som jag letat efter det senaste halvåret kommer uppenbara sig när han börjar röja därnere.

Ibland är det verkligen positivt med sotarn.

Nej nu har Kerstin vaknat så nu ska jag ge henne lite mat och ta mig en kopp kaffe och slötitta på tv innan det är dags att hämta terroristerna och börja med middan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards