Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Jag ville träna..

Av Anna Englund - 22 september 2011 23:33

Men man kan väl säga att Waldo hade annat i huvudet..

Min ambition för kvällens resa till klubben var att börja träna ordentligt på klass 1 momenten men då det uppenbarade sig söta valpar där så fick Waldo helt andra saker i huvudet. Han skulle bara flirta med den söta springer spanieltjejen som var där. Så det får bli en sväng till Östhammars BK på tisdag istället tror jag.

Annars så har dagen varit på resande fot, känns som att det har varit så ofta den senaste tiden. Jag överlevde tandläkarbesöket idag, ungarna var på sitt bästa humör och skötte sig exemplariskt.

Efter besöket där så blev det en tripp till min farmor så hon fick träffa hela ligan. Hon blev jätteglad och väldigt nervös, hon var orolig över att Olivia skulle ramla ner från stolen när vi fikade och att hon skulle sätta någon kattleksak i halsen eller ramla när hon sprang runtrunt.. Ja Olivia är sån att när hon blir trött så springer hon mest bara runt helt planlöst.

Efter det blev det ett stopp hemma hos farsgubben och hämtade massor med bröd som skulle ner i frysen.

Och nu på kvällen har jag varit iväg och "inte"tränat med Waldo.

Och nu sitter jag nyduschad här och kvällsfikar, alla sover även den minsta och det är alldeles tyst och lugnt.

Imorgon är det resande fot som gäller halva dagen iaf. Jag ska till Tierp och handla 50 kg hundmat så det finns till slutet av nästa månad.. Kul med stor hund 

Och så ska jag in på systemet för första gången på länge men jag ska inte ha något själv utan det är Mange som ville ha öl så jag får väl vara snäll och köpa det då. Han går ju på jouren på torsdag så då får han inte dricka en droppe på en vecka. Ha ha nu låter det ju som att jag lever med värsta alkoholisten men det gör jag inte.. Men äter man fin mat så kan det vara gott med en kall starköl till.

Själv dricker jag läsk eller mjölk.. Mitt dille på mjölk sen jag var gravid sitter kvar så jag dricker lätt 1 liter mjölk om dagen, billigt och bra när jag måste dricka laktosfri mjölk som bara är liite dyr.

Nej nu ska jag fika vidare så jag är klar med det när min älskade Lisa ringer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards