Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Slemkräkor, noskvalster och dyra hönor..

Av Anna Englund - 5 oktober 2011 22:09

Ja i vilken ände ska jag börja...?

Måndag kväll var mindre kul kan man ju säga, det hela började lagom till middagen då Olivia lade en slemkräka över köksgolvet..

Det var bara att stoppa henne i duschen, smatidigt så satt Elsa och grät vid köksbordet för hon hade så ont i halsen..

Jaja det var bara att ta ficklampan och lysa i halsen på henne och mycket rikrigt, helt igenkorkad och röd- och vit flammig..

Jaja hon åt iaf så jag tänkte att det kunde vänta till dagen efter. Så vid halv sju drog jag iväg på styrelsemöte på klubben men vid åtta ringde Mange för då hade jouren ringt.

Så hem och säga hejdå till honom och börja jätteuppdraget med att få isäng alla barn. Och jodå det gick över förväntan en stund... tills klockan var runt tio, då vaknade Olivia och var ledsen och självklart så var Kerstin vaken och låg och tjoade för fulla muggar också..

Då kom Elsa ner och hade jätteont i halsen och kunde inte svälja längre..

Och tjipp tjopp bara så lade hon av jordens kräka över hela hallgolvet... gaahhh där stod jag helt plötsligt med kräkor över hallgolvet, 3 ledsna barn och 2 hundar som var vansinnigt intresserade över det som låg på golvet..

Suck var börjar man??

Jo torka kräkor förstås sen fixa Elsa och upp med henne och Kerstin till Olivia som var arg uppe. Lägga Kerstin i sin säng, Olivia i vår. In i Elsas rum och bädda ut hennes bäddsoffa och ställa dit en spyhink och starta tvn så hon kunde ligga och titta på film.

Tillbaka till vårt rum för att natta Olivia och Kerstin men då hade Kerstin redan somnat så då var det bara Olivia kvar.. Och hon skulle definitivt inte sova för hon var uberpigg helt plötsligt.. Så jag satt nere och tittade på tv med Olivia fram till strax efter halv ett för hon skulle leka. Elsa var vaken till den tiden oxå men hon låg uppe på sitt rum och tittade på film och kräktes massor med slem.

Men nu verkar hela högen vara på bättringsvägen äntligen. Olivia har ätit idag och farit runt som en vilde, Elsa har varit lite hängig och tog natter vid sex utan middag men då kanske hon sover bort det sista nu.


Ja idag var det ju dags att fara till veterinären med våra 2 snörvlande hundar för att kolla om det är noskvalster dom har..

Så jag stoppade in hundarna och alla 3 barnen i bilen och åkte, bära eller brista det kan inte bli värre än kaos..

Men då har jag en så snäll pappa så han hade ringt sitt jobb och sagt att han kanske skulle bli sen och så kom han och passade barnen under tiden..

Lööve him 

Och jodå nog var det noskvalster så nu har de fått medicin mott detta så nu ska dom väl bli bra antar jag.


Mina hönor är dyra hönor för tillfället.. Dom har precis ruggat och tydligen så har de bestämt sig för att inte börja lägga ägg efter detta.. Vissa hönor gör så tydligen.. Så nu har jag 1 av 10 hönor som lägger 1 ägg varannan dag.. Så igår var det bara att glatt köpa ägg.. HUR kul är det när jag har ett helt gäng höns på tomten??  Så nu hoppas jag att de ska vakna till och förstå att det är dags att börja värpa igen... Det kanske funkar om jag ställer fram en huggkubbe och hotar dom lite..hmmm...

Hur som haver så kostar dom bara just nu med foder och strö mm utan att ge något tillbaka för dom är ju inte direkt sällskapliga av sig heller... Det är bara min gula orpington som kan komma och kackla lite, de andra mest bara blänger..


Ja det var lite om hur mina dagar sett ut så bloggandet hinns inte med men om ett tag så ska jag vara tillbaka på rätt köl igen med friska barn..

Men nu ska jag mumsa lite godis innan jag ska krypa isäng..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards