Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Penicillin och borttappade barn..

Av Anna Englund - 8 oktober 2011 00:07

Det blev en vända till akuten med Elsa och hennes öra idag på eftermiddan.

Då hade hon suttit och gråtit jättelänge för att det gjorde ont och behandling mot vaxpropp funkade ju inte heller.

Vilket förklarade sig på sjukhuset då det visade sig att hon hade en aggressiv inflammation i örat som lett till att det vi trodde var vax var torkat var. Men det gick hål på trumhinnan på vägen till akuten och då slutade det genast att göra ont.

Så nu ska hon äta medicin i 5 dagar så ska hon förhoppningsvis vara bra sen.


Och vad det gäller borttappade barn så är det inte riktigt så illa utan barnet befann sig fortfarande i huset.

Mange gick nyss upp och skulle flytta Olivia från vår säng men han hittade inte henne först, jag förstår varför...

  Hon låg under alla kuddarna på min sida i sängen..

Så jag var bara tvungen att ta en bild. Sen blev jag ju tvungen att ta en till när hon vaknade till och satte sig upp.

  Sötnötan..

Hon har någon förkärlek för att sova under kuddar, i örngott, längs med sänggaveln eller nere i fotändan på sängen.

Men nu ligger hon i sin säng och jag hoppas att hon gör det ett par timmar iaf innan hon kommer tillbaka till oss. Hon kommer in till oss 99% av nätterna och sover, och visst det är väl mysigt men det blir vansinnigt trångt när jag ska ligga och amma Kerstin. Vi har ju bara en 1,60 säng och när det ligger 2 vuxna och 2 barn i den så är det liksom fullt.

Imorgon tänkte jag ta en sväng ut i skogen och plocka lite svamp och bara vara ensam en stund och njuta av tystnaden..

Jag behöver det efter en vecka med gråt, gnäll, skrik, kräkningar och nattvak..

Efter det får vi besök från Björklinge av en familj som har lite saker som vi ska köpa och få av dom till ungarna..

Förhoppningsvis så har dom hunnit åka till farmor och farfar då så det blir en överraskning när de kommer hem på söndag.

På kvällen imorgon ska jag, Mange och Kerstin till pappa min och äta tacos och umgås lite, kanske spela något spel eller så.

Och sen är det söndag och då ska vi hämta barnen och det ska storstädas och plockas undan tvätt och allt sånt där som är så kollosalt tråkigt att göra.

Men nu är det sängen och sova som hägrar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards