Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Hur tappar man bort en St Bernhard??

Av Anna Englund - 10 oktober 2011 22:05

Ja det är ganska lätt kan jag tala om..

I lördags tog jag med mig Waldo och en påse och tänkte ta en repa i skogsbacken här bakom. Jag gick ut i skogen och kopplade loss honom så han kunde gå och muffla runt som han brukar.

Jo hejsan efter ca 5 min så såg det ut som en liten djävul hoppade in i hans ögon och poff så var han bara borta..

Jag ropade och visslade och gick och tittade men nejdå spårlöst bara borta.

Så det var bara till att gå hem och säga åt Mange så han gick längs skogen och jag tog bilen och drog upp på grusvägen här bakom för att skära av hans stråk så att han inte skulle komma ut på stora landsvägen.

Såg jag någon hund? Nej..

Jag såg Mange och en massa kossor och en katt men j-ar i mig ingen stor vit vovve..

Efter många om och men så ringde Mange och talade om att han var hemma för han hade hittat på honom i skogen...

Så jag åkte hem och gissa om någon låg innanför dörren och såg skamsen ut..

Så någon svampplockning blev det inte.

Han kan ibland min snälla goa stora hund och tydligen så var det där med att gå upp i rök en specialitet hos honom...

Jaja alltid lär man sig något nytt om sina egna djur.


På kvällen var vi till farsgubben och åt tacos och hade en trevlig kväll. Vi var inte hemma förrän vid ett på natten.

Efter en dusch så var klockan två och sängen hägrade och gissa om jag skulle njuta av att sippa dela säng med Olivia och slippa ha hennes tår i näsan eller örat.. Men då bestämde sig Kerstin för att hon skulle minsann hålla igång för dom barn som saknades så hon for runt i sin säng och skrek och gjorde konstiga ljud och stoppade ut armar och ben mellan spjälorna. Och sen avslutade hon det hela med att bajsa så det var bara att kliva upp och gå ner och byta på henne medans Mange bytte skydd i sängen så nu sitter det ett högt skydd istället så hon inte kan fäkta ut armar och ben.

Sen somnade hon och jag med men det var bara tillfälligt för hon vaknade och låg och bubblade för sig själv med typ en timmes mellanrum och hur lätt är det att sova då??

Söndagen slappade vi mest bara och åkte och hämtade hem storsessorna..

Mange drog på älgjaktsmöte och jag fick isäng alla barnen.

Sen var det lite slötittande på tv som gällde och en dusch och isäng.

Fick jag sova inatt då??

Nej inte det heller... Jag har hostat lungorna ur mig har det känts som..

Alla i familjen har varit kanonförkylda och så har det gått över, vad fick jag?

Jo nästäppa och rethosta.. Skitkul!!

Kommer jag få dras med den här hostan hur länge som helst bara för det, men jag hoppas att det åtminstone inte blir lika illa som förra hösten och vintern när jag hade kronisk hosta och nästäppa i över 4 månader.

Så nu är det c-vitamin i överflöd, nässpray och hostmedicin som gäller ett tag framåt. Men Elsa och Olivia ska till dagmamman 4 dagar nu så då hinner jag vila lite när Kerstin sover så kanske jag blir frisk fortare.


Idag har jag varit till distriktssköterskan med Elsa, ja resten av ligan var också med, och kollat upp en mystisk fläck som hon har på bröstet.

Men dom visste inte vad det det var så vi ska avvakta och se om den ändrar sig något. Men nu är den iaf kollad så nu kan jag svara alla som tror att det är ringorm att det inte är det.

Efter det blev det en sväng till stan med släpkärra och hämta en kaninbur hos Lisa så Teddy har en bättre bur till vintern..

Så det är lite att pyssla med här hemma före snön. Teddys bur ska ordnas, det ska läggas ett isolerat tak inne hos hönorna, det ska dras ut el till boden så vi får fart på golvvärmen i hundkojan och lyset åt hundarna och hönorna. Jag måste även få fart på uttagen så jag kan starta upp värmelampan hos pullorna sen när det börjar bli minusgrader på nätterna..

Sen är det ju allt annat med som utemöbler, städa tomten och lite sånt pyssel..

Det finns alltid något att göra när man har hus.

Men nu ska jag nog försöka ta mig upp till sängen, måste bara dra en hostmedicinsup först.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards