Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Snart är det jul...

Av Anna Englund - 17 december 2011 00:47

Om en vecka är det julafton och jag kan inte påstå att jag ser framemot det.

Det är en massa åkande hit och dit och det ska fixas och donas och än det ena och än det andra.

Visst kommer säkert lite julkänslor komma fram men

det sitter långt inne.


Barnen längtar för fullt eller ja Elsa iaf de andra är för små för att förstå.

Det som är positivt är att jag är nästan klar med julklapparna och det är verkligen kors i taket för att vara jag.


Annars så rusar dagarna förbi i 190 nu, det är mycket trots och hormoner som spökar här hemma och jag tycker inte jag gör något annat än tjatar och blir arg.

(inte för att det hjälper men)

Hundarna lever rövare nu när graderna kryper neråt för det är nu deras bästa tid på året börjar.

Och ja det är väl mindre kul när 100kg hund drar fram som en orkanvind i huset och leker med varandra.

Men det är ju självvalt att ha stora hundar så det är bara att bita ihop och ställa tillbaka möblerna på sina rätta platser när de har lekt klart.


Motiveringen att skriva har fortfarande inte riktigt infunnit sig men jag tror det beror på

att jag har ledsnat på att gå hemma hela dagarna.

Jag är definitivt ingen hemmafru typ som är nöjd med att pyssla och dona och kanske åka runt och fika med andra mammor, jag vill jobba och vara borta för då längtar jag hem. När jag bara går hemma så tappar hemmet lite av sin glans för jag ser samma väggar hela tiden.

Nu är det inte så att jag längtar bort från mina barn utan jag vill känna mig behövd av andra förutom mina barn.

Känna mig uppskattad för vad jag gör för den biten är det tämligen dåligt med här hemma.

Jag vet att jag låter rätt negativ men jag är i en sån period nu, jag behöver göra något annat.

Mitt liv kan ju inte bara gå ut på att umgås med min familj, ta hand om hemmet och djuren, handla och se till att barnen kommer iväg till dagmamman.

Det måste ju finnas något mer som jag ska åstadkomma i mitt liv innan jag sätter ner fötterna under jord..

Men vad??


Jag är otroligt sugen på att skola om mig helt men vet inte till vad.

Tips någon??


Nej nu måste jag nog ta mig in i duschen och isäng om jag ska orka med morgondagen..

OM jag hinner, mina barn samarbetar så ska jag försöka ta mig ut och fotografera hela djurligan

här på gården och lägga ut..

Men inga garantier...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards