Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Vad är det för dag idag??

Av Anna Englund - 26 januari 2012 14:50

Finns inget värre än att alltid vakna och ha den kroniska känslan av att inte veta vad det är för dag idag.

Den här vecka har sett ut som följande för min del:

Måndag= Onsdag för mig

Tisdag= ja då hade jag måndag

Onsdag= igår ja då hade jag både tisdag och torsdag..

Förstår ni mitt dilemma ibland med dagmamma och om kidsen ska dit eller inte??

Idag har jag lördag än så länge men jag ska till Österby och promenera ikväll och det gör jag på torsdagar

så ikväll när jag går och lägger mig så är jag rätt i veckodagarna.

Men det varar ju tyvärr bara tills jag vaknar imorgon..


Vi har ett underligt fenomen här hemma, när Mange sköter läggningen så uppstår kaos och alla barnen är vakna halva natten, igår var han borta och de somnade före åtta och sov sedan. På  morgonen när Mange åkt till jobbet och nånav ungarna vaknar så räcker det att antingen ge välling eller flytta över i vår säng så sover de vidare.

Imorse var Mange hemma för han är ledig idag detta resulterade i kaos kl fem på morgonen och uppstigning för Kerstin halv sex.


Så sammanfattning är att pappan ställer till med kaos bland barnen vilket leder till att jag inte får sova för jag måste tydligen vara vaken med ungarna jämt och då är jag trött och vresig hela dagen..


Någon mer som har detta fenomen i sitt hem??


Idag snöar det så fint här, stora flingar som sakta dalar ner och lägger sig som ett puder istället för sån dära jobbig tung blötsnö som man knappt kan ta sig fram i.

Men jag tycker att vintern är något sen så för min del hade det räckt med lite kyla bara nu..

Men ungarna tycker det är kul och det är det viktigaste.

Nej nu ska det lunchas och ja sen frukost leder till sen lunch så min gissning är att det blir sen middag ikväll..

Tjipp på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards