Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Promenera, promenera...

Av Anna Englund - 29 januari 2012 23:22

Ja det är mitt nya jag att ta hundarna och promenera 1-2 timmar varje kväll.. Ja jag vet att det är väl vad man brukar göra med sina hundar.

Men med tre barn varav de två minsta är 2år och 9månader och en gubbe som jobbar alla möjliga konstiga tider

så är det inte alltid tiden finns eller att vädergudarna är på min sida.

Sen borvipå landet med en liten men ändå rätt hårt trafikerad väg och då helst med lastbilar så är jag inte så sugen att ge mig ut med två stora hundar, en stor klumpig syskonvagn och en 6 åring som på sin höjd har koll framför fötterna om jag har tur. Så då är det korta promenader dagtid som gäller och en lång på kvällen, visst vi har en enorm tomt som är inhägnad med fårstängsel som dom skulle kunna springa på MEN då krävs det att dom stannar innanför staketet också..

Och det gör bara den ena av dom...kanske...typ när han känner för det. Den andra han blir som pilformad, viker bak öronen så att dom täcker hörselgångarna så han absolut inte hör något, sen drar han igenom staketet och är borta.


Och jag vill inte det för det är bara knappa km till riksvägen och han hinner dit innan jag ens tänkt tanken att komma iväg efter med bilen.

Så då blir upplägget så här för våra hundar och dom verkar nöjda med det.


Och Loke gör stora framsteg på varje promenad i samhällena så det finns en gnutta hopp om den hunden ändå.


Annars så har helgen rasat förbi som helger gör så imorgon är det måndag, det betyder en stressig morgon när barnen ska iväg till dagmamman, städning när dom är lämnade, middagen ska planeras det ska ätas lunch och helst

någonstans i det där så ska jag hinna börja vika vårt gigantiska tvättberg...

Om min plan håller? Visar sig imorgonkväll..

Nu ska jag ta mig lite dumlesnacks och glo lite på tv innan sängen hägrar..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards