Tobotroll-om trollen på landet

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Fullt upp i helgen

Av Anna Englund - 28 mars 2010 22:17

Har haft en del att göra i helgen så det har blivit dåligt med bloggandet..

Igår eldade vi sopor hela fm och jag städade ur alla äckliga älgklövar ur hundgården. Sen åkte vi till pappa och fikade lite, när vi kom hem var jag så slut så det blev bara att äta sen stöp jag isäng vid kvart i nio eller nåt och jag sov nog strax efter nio.. Idag har jag städat och pysslat här hemma själv för det är ju inte så att vi är två vuxna som bor här och som hjälps åt, nejdå den andra sk vuxna åkte på fotboll istället  

Jag blir så less på att alltid behöva göra sånt själv och i princip allting annat med.. Jag tror nästan som dig Helena att jag håller på att bli deprimerad. Det skulle förklara att jag är kroniskt trött och kan sova dygnet runt. Det svider i magen så jag vaknar av det på nätterna och ibland vill jag bara stänga in mig i en garderob eller nåt och gråta..Ingenting är direkt kul längre och ska jag göra nåt så måste jag nästan övertala mig själv att jag orkar..

Det är inte roligt att känna så här för det är inte jag, jag har aldrig varit den som går ner mig utan jag har tagit mig igenom det mesta.

Jag ska prata med bvc och boka tid med kuratorn så får jag se om det hjälper, det är kanske någonting sen förlossningen.

Idag har vi varit till Ektomta och gratulerat Helena som fyller ** år imorgon.. God tårta och trevligt sällskap även om jag inte direkt kände att jag bidrog med något, jag var mest tyst och det är oxå ovanligt för att vara jag vilket alla som känner mig vet..


När vi kom hem därifrån ringde min syster och talade om att min gammelmormor som ligger på sjukhus hade blivit sämre så mamma och mormor var där och vakade... Under samtalet ringde mamma på min systers telefon så vi lade på. Ett par min senare ringde Therese(syster) upp och talade om att gammelmormor hade somnat in.. Sorgligt men ända lättnad över att det gick fort och hon hann inte få ont av cancern.. Hon blev 91 år gammal och har levt ett rikt liv och jag är glad över att jag var dit med Olivia så hon fick träffa henne innan hon gick bort. Så nu är vi bara fyra generationer igen..


R.I.P

Gammelmormor Gulli

28 mars 2010

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Englund - 23 juli 2012 08:56

Nuförtiden hittar ni mig på trissmamman.blogg.se

Av Anna Englund - 21 juli 2012 03:15

En bild säger det mesta om hur jag haft det idag..

Av Anna Englund - 20 juli 2012 09:53

Det är måttligt kul att vakna och ha ont överallt och veta att jag har tre nätter framför mig att jobba. Så dagen går i grinighetens tecken och det är väl sådär......

Av Anna Englund - 19 juli 2012 13:02

Äntligen kom appen! Nu blir det betydligt enklare att blogga för mig. Jag är alltid ute på språng någonstans känns det som och då finns varken tid eller möjlighet att sitta vid datorn.. Men nu kan jag ju blogga när jag är ute och går med hundarna t...

Av Anna Englund - 9 juni 2012 05:04

Japp om ca 2 timmar så får jag byta om och åka hem och sova.. Och det ska jag göra och hoppas på att mitt förkylningslock i örat som gör mig nästan döv har släppt när jag vaknar.. Vore jag inte så trött hade jag tagit ut hundarna på en längre vända...

Ovido - Quiz & Flashcards