Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under maj 2010

Av Anna Englund - 4 maj 2010 22:47

Det är verkligen synd om mig, jag är täppt i näsan och har en hosta som kan döda.. Sov kanske totalt 2 timmar inatt pga denna j-a hosta och andnöd som blir följden av den. Och ingenting hjälper heller, är visserligen inte mycket jag kan ta eftersom jag ammar. Så just nu är jag gnällig, grinig, bitchig och noll tålamod och tycker bara synd om mig själv..

Ha ha jag låter ju som om jag vore karl typ  


Jag har iaf äntligen blivit klar med omplanteringen av mina stackars krukväxter så från att de var 6 st så har de nu blivit 15 stycken... Det är så fint med gröna växter i fönstren tycker jag och ännu finare skulle de vara om jag kom ihåg att vattna dom regelbundet också en minnet sviker...ofta...

Nej nu ska jag kliva över mina kära fd vita SB som snarkar i hallen och ta en dusch och sen isäng för att förhoppningsvis kanske få sova lite mer inatt..

Av Anna Englund - 2 maj 2010 09:28

  Grattis Älskling  


Av Anna Englund - 2 maj 2010 09:08

Just nu är det sjuklingar överallt här hemma. Elsa var först ut i fredags när hennes hals svällde igen och hon blev jättesnorig. Igår var det min och Olivias tur att bli snoriga och febriga.. Tydligen så går det nåt dundervirus just nu talade de om på akuten när vi var dit med Elsa för jag trodde till 99% att hon hade halsfluss men det var viruset som satte sig på halsmandlarna. Det var en annan flicka där som hade precis samma sak så det gick överallt. Så nu fick Elsa förhållningsorder från läkaren att hon ska ta de lugnt och vara hemma från dagmamman den här veckan så det inte utvecklar sig till halsfluss. Det kommer bli en låååång vecka med andra ord..


Imorgon är det dags för 4mån kontroll för Olivia vilket nästan skrämmer mig för det går för fort, det känns ju som det var igår hon följde med oss hem från BB..  Men det ska bli spännande att få veta hur mycket hon har vuxit sen förra gången. På kvällen är det dags för mig och Waldo och rulla till Östhammar för kurs igen och den här gången är det inkallning som gäller...Ha vilket skämt! det är ju vi experter på iaf om det räknas att man tar en plastpåse eller nåt som låter och går ut och viftar med då jävlar går det undan för hunden att komma in.. visserligen så gör han bara det för att han tror att det är godis i påsen. Nädå jag behöver inte ta till fula knep varenda gång utan bara ibland. Och sen värmen började komma så är han ju inte så pigg på att vara inne direkt utan han vill helst ligga och sova ute och det förstår ju jag men den tjocka pälsen.

Vi hade lite träning igår med hårtorken igen och det går ju så himla bra, han gillar den skarpt så det är ju ingen fara att blåsa honom efter badet sen när det är dags för utställning.. Skönt...


På tisdag ska jag ta med mig ungarna in till stan och träffa allra goaste Lisa för lite sko shopping. Elsa måste ha en helt ny uppsättning med både gympaskor, gumistövlar och sandaler och jag är lite sugen på ett par nya sommarskor och så behöver jag ett par nya gympaskor oxå.

Så vi får se om vi fyndar något och om Elsa går med på nya skor hon har ju ogärna bytt bort de gamla skorna tidigare..


Nej nu blir det nog lite kaffe innan Olivia vaknar, sen kommer väl Mange hem med jordfräsen så då ska vi fixa ett potatis och grönsaksland..Och jag måste ta en tur till affären för å handla nåt gott eftersom Mange fyller år idag..

Så tjipp på er

Ovido - Quiz & Flashcards