Tobotroll-om trollen på landet

Alla inlägg under juli 2010

Av Anna Englund - 15 juli 2010 11:01

Igår åt Loke upp bästa macklådan och idag blev jag en slev fattigare...suck..Jag förstår inte deras matvanor riktigt..

Och allt detta bara för den här vansinniga värmen som gör att det inte går att cykla och aktivera dom på nåt bra sätt.

Jag har försökt simma dom men tydligen så är enda sättet att få ut dom i vattnet att jag också hoppar i och hur troligt är det??

Men det blir väl till att foga sig och hoppa i helt enkelt bara för att få dom att röra på sig och svalka av sig.

Håhåjaja vad gör man inte för sina djur...


Idag har vi inga planer alls på vad vi ska hitta på utan vi tar dagen som den kommer.. Med andra ord vi kommer att slappa  


Av Anna Englund - 14 juli 2010 10:25

Det här med att gå hemma är inte min grej riktigt, nu  har jag varit hemma sen maj förra året och jag är vansinnigt less. Jag vill jobba och göra nåt och tanken var ju att jag skulle ha börjat jobba igen i september men då jag gjorde illa ryggen under förlossningen så går det inte. Så nu ska jag undersöka ryggen och se vad som är fel och så ska jag börja jobba i februari istället. Det är ju toklångt dit  

Jag måste komma på nån annan sysselsättning att hålla på med förutom barn, hus, hundar mm.

Jag ska kanske skaffa mig ett gymkort och börja gymma..? Eller nej det lät inte som min grej det heller. Jaja det blir till att fortsätta fundera helt enkelt..

Waldo har bosatt sig nere i källaren där det är svalt och det gör han rätt i hårbollen min.

Jag börjar verkligen bli less på vår j-a granngubbe. Han är tom ute och skriker på våra hundar fast dom inte ens är ute utan det är grannens hundar som skäller. Kan man inte anmäla för störande beteende eller nåt? Elsa tycker han är lite läskig som är ute och skriker och håller på och jag kan inte påstå att det är direkt kul att ha besök med en gubbj-el som står på andra sidan skogsdungen och skriker och gormar. Jag hade förstått det om läget varit som så att våra hundar skällde mycket men det gör dom inte utan dom talar bara om när det händer något annorlunda. Och vi bor faktiskt på landet där det finns hundar och ja för dom som inte vet, hundar låter! Våra hundar kan inte ens leka med varandra för då låter dom och då skriker han..

Alltså jag är inte den som vill tänka elaka tankar men ibland hoppas jag bara på att värmen ska ta kål på gubben så att det blir lugnt här!!

Av Anna Englund - 13 juli 2010 12:40

Olivia har fått sin första tand!!



Av Anna Englund - 12 juli 2010 13:37

Jaha dagen började med att Loke inte var i hundgården utan var och jagade kycklingarna. Jag fattar inte hur han har tagit sig ut den här gången. Nu börjar det luta åt elstaket på utsidan så att han stannar kvar. Det är ju farligt att han är ute och springer sådär han kan ju ta sig bort till stora vägen och då lär det ju inte sluta bra. Allt skulle ju vara så mycket enklare om det inte var så varmt för då kan man ju motionera dom ordentligt så de blir trötta..

Förbannades jävla sommar!!!

Jag är verkligen inte för det här med värme just nu utan fram för svalare väder!

Inte går det att sova på nätterna för att det är för varmt inne och hundarna ligger och flåsar och lider hela nätterna men nu kvittar det om de är inne eller ute för det är lika varmt oavsett. Inatt blir det nog till att flytta ner dom i källaren för där är det ju svalt åtminstone.. Så får vi se om de bli gladare och piggare..


Här hemma är det full fart på Olivia nuförtiden, hon kryper ju nästan, men det går lika fort att hasa sig fram så nu är hon aldrig kvar där man lämnar henne.

Lillmumlan börjar bli stor..


Igår uppdaterade ja lite på hemsidan så nu finns det bilder på vilka raser det är på kycklingarna som vi har skaffat. Jag är lite dålig på att knäppa kort på dom och lägga ut så att säga men det är för att vår kamera börjar bli dålig så det är inget kul att fotografera. Jag vill ha en systemkamera och så vill jag ha en videokamera men när man går på bidrag som kallas föräldrapenning så är det bara att glömma sånt.. Varför kan man inte bara få sina vanliga lön för fast man är hemma och mammaledig??

Av Anna Englund - 11 juli 2010 23:30

Ankie skrev i kommentarer att vi kanske borde anlägga lite stubb och skaffa tryne och jag ska nog ta dig på orden för att se vad som händer..

Sluta raka mig under armarna, inte raka benen eller bikinilinjen.. Sluta tvätta mig och bli allmänt grisig och lukta illa så får vi se om jag kan bräda vildsvinen när jag ser ut som en gris och luktar som en gris själv  


Idag har det varit varmt som vanligt så vi brummade iväg till Madde och provade poolen eller ja inte jag men de andra iaf..

Jag är inte en sån där som badar hur som helst jag har blivit lite mjäkig senaste åren.. Undrar om det blir så när man närmar sig 30?


Imorgon är de måndag och ny vecka igen, det är läskigt vad tiden rullar på...Helt plötsligt så har väl ungarna blivit stora och flyttat hemifrån och då kommer jag fortfarande gå omkring och inbilla mig att jag är en skitsnygg 20åring som har fastnat i en rynkig kropp med hängtuttar och gråa hårstrån..

Gaah bort illvilliga tanke...bort!!


Nej nu ska jag förtränga alla tankar på åldrandet och gå och ta en dusch med släckt lampa så jag inte ser spegeln

Natti natt alla där ute  

Av Anna Englund - 10 juli 2010 23:32

jag har blivit brädad av dessa:


känns ju bra...

Av Anna Englund - 9 juli 2010 20:35

Vi har varit på minisemester i Herräng och sovit på Lisas båt. Det var jag och ungarna som åkte och det var så himla skönt.. Lugnt och stilla och det enda man hörde när man skulle sova var vattnet som kluckade mot båten.

Vi åkte dit i onsdags och skulle vara där till efter middagen på torsdag men som alltid när våra hundar är inblandade så får man akutåka hem från var man är. Vilket i detta fall var beachen i Herräng..suck...

Dom hade brutit sig ut ur hundgården och sprang omkring vid vägen, som tur är så har jag en snäll pappa som åkte hit och fångade dom och väntade kvar med dom tills jag kom hem..

Så det blev ett lite dramatiskt avslut på minisemestern men det kommer fler tillfällen..

Igår kväll var vi och badade och idag har vi varit och badat.. Det ger inte så spännande läsning här men det är för varmt för nåt annat..

Nej nu ska jag försöka få isäng barnen så att jag kan sätta upp myggnät i fönstren.. Mange är i Bålsta och jagar vildsvin igen men det är lika bra de så är de lugnt här hemma..

Av Anna Englund - 5 juli 2010 14:27

Det blev bara en blånäsa av Olivias vurpa i lördags som tur är. Så nu är det full fart igen här hemma  

Idag är det handling av mat och kycklingfoder som står på schemat och ikväll ska jag iväg och köpa kross av grannbonden till kycklingarna. Dom äter mig ur huset dom små fjäderbollarna.

Nu har jag även bestämt mig för vilka tuppar jag ska ha kvar, de andra tänkte jag ge bort till nån som kanske vill ha rastuppar till sina hönor.

Skulle ju vara roligare än att behöva göra mat av dom så att säga.

Jag tänkte också vara så duktig idag att jag ska knäppa korty på dom nu när det ser ut som mini hönor och tuppar. Och så bara måste jag ju knäppa kort på mammeluckkycklingarna, det är mina orpingtons, dom har en massa dun på benen så när de går så ser det ut som de har mammelucker..ha ha...


Nej nu är det dags att göra ett ryck i värmen igen..

Ovido - Quiz & Flashcards